אוכל נגיש צרכנות נגישה

 פטריות כמהין איכותיות לראשונה בישראל

פיתוח גידול זה במדינת ישראל במחקר ופיתוח צפון בשיתוף קיבוץ ברעם הצריך שנים רבות של מחקר והתאמות לפטריות כמהין. לצורך איתור הכמהין נעשה שימוש בכלבים לאיתור פטריות המאומנים במיוחד לתפקיד זה באמצעות חוש הריח ◄ הכמהין, הוצג אחר כבוד במהלך השבוע האחרון בתערוכה הקולינרית הארצית השנתית כאחד החידושים המרכזיים והמשמעותיים בתחום החקלאות והמזון.
פטריות כמהין מישראל | צילום: מחקר ופיתוח צפון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
פטריות כמהין איכותיות ברמה בינלאומית לראשונה בישראל

פטריות כמהין מישראל ברמה בינלאומית כשרות למאכל הוצגו בתערוכה הקולינרית השנתית למזון וקולינריה לשוק המקצועי שהתקיימה בחודש יוני במרכז הכנסים דן פנורמה ת"א. חידוש מהגליל; הפטרייה המוכרת גם בשמה ’הכמהה הקיצית השחורה’ או ’הכמהין של בורגונדי’, נחשבת לפטרייה איכותית, יוקרתית ומבוקשת מאוד במסעדות יוקרה ברחבי העולם (וגם בישראל) ומחירה עשוי להגיע לכמה מאות דולרים לק"ג. פיתוח גידול זה במדינת ישראל הצריך שנים רבות של מחקר והתאמות, החל מסוג הקרקע, האקלים וכולי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’נגישות-נט' ב’פייסבוקאו ב’טוויטר'

הכמהין היא פטרייה שייכת לקבוצת פטריות הנקראות באנגלית Truffle שנחשבות לפטריות היקרות בעולם הן בשל טעמן הנפלא, הן בשל הקושי הרב לאתר אותם בטבע ובעיקר בשל הקושי לגדל אותה באופן מלאכותי. למציאת הפטרייה משתמשים בכלבים מאולפים ומאומנים במיוחד למטרה זו, מאחר שהם נחנו בחוש ריח מפותח מאוד המאפשר להם לאתרה ולחפור אותה מהאדמה. באירופה יש לציין, משתמשים לרוב בחזירים לשם אותה המטרה.

אייקון אודיו

לראשונה בישראל, הצליחו חוקרים וחקלאים לגדל את הפטריות היוקרתיות, המחקרים בנושא הכמהין בישראל החלו כבר בשנות ה-90 ולאחר הפסקה קצרה חודש המחקר על ידי יורם לוצאטי ו-רפי הלל מקיבוץ ברעם, בליווי והדרכה של צוות החוקרים ממחקר ופיתוח צפון כשבמיזם משתתפים גם חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון.

בחברה לפיתוח הגליל, אומרים, כי גידול פטריות הכמהין בישראל נחשב לפריצת דרך במחקר שהתקיים ב-מחקר ופיתוח צפון בראשותו של עופר דנאי והביא לפיתוח זן כמהין איכותי ברמה בינלאומית, המטופח כיום על גבי שורשי עצי אלון בשטחים חקלאיים בגליל ובגולן ויעניק מענה ל-מסעדות היוקרה בארץ, כמו כן יאפשר שימוש בהם גם ב’מסעדות הכשרות’.

למציאת הפטרייה משתמשים בכלבים מאולפים ומאומנים במיוחד למטרה זו |צילום: מחקר ופיתוח צפון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
למציאת הפטרייה משתמשים בכלבים מאולפים ומאומנים במיוחד למטרה זו

עלות קילוגרם אחד מהן עשוי להגיע למאות ואלפי שקלים. ראוי לציין, כי ברחבי אירופה מקבל החקלאי תמורה של 300 יורו ל-1 קילוגרם פטריות כמהין. עוד על פטריות ה'כמהין' באתר כאן נעים.

 מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

דילוג לתוכן