היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות חדשות חדשות נגישות-נט קהילה

ילדים בעלי מוגבלויות? הורים: לא מעוניינים שילדינו ילמדו איתם

כך קובע סקר עמותת נגישות לישראל לרגל ציון 'היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות': מחצית מהאנשים מכירים אדם שמשתמש בתג נכה שלא שייך לו ◄ יובל וגנר מייסד ויושב ראש עמותת נגישות ישראל: "הציבור הרחב מכיר, מודע ומזדהה עם אנשים עם מוגבלות ובעיות הנגישות אותם הם חווים. צריך להבין שכל עוד ישראל לא נגישה - מיליון וחצי אנשים בישראל ובני משפחתן נפגעים, סובלים, מושארים מאחור".

י

יובל וגנר מייסד ויושב ראש עמותת נגישות ישראל, ברקע: תלמידת בית ספר נכה, משתמשת בטאבלט דיגיטלי | צילום Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
יובל וגנר

לדים בעלי מוגבלויות, כ-326 אלף ילדים (11% מכלל הילדים בישראל) חיים מתוך 1.6 מיליון אנשים עם מוגבלות בישראל שהם 20% מהאוכלוסייה. לרגל 'היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות' ערכה עמותת נגישות לישראל, סקר ממנו עולה, כי כשליש מן הנשאלים, העידו שלא היו שולחים את ילדיהם ללמוד במוסד חינוכי עם 'ילדים בעלי מוגבלויות'.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ישראל על סף 2022, ממשיכה בזלזול המוחלט בציבור הנכים ואנשים עם מוגבלויות. לרגע ניתן לחשוב כי הציבור הרחב אינו מודע לאוכלוסייה הזו, אך מתברר שההיפך הוא הנכון.

כמחצית מI הנשאלים, הודו, כי מכירים אדם שמשתמש בתג נכה. רוב הציבור מודע להם וגם ל"יתרון הנכה" כמו למשל, השימוש ב'תג נכה' שלא שייך לו לטובת חנייה.

עוד עולה מממצאי הסקר, כי משליש מהישראלים הבוגרים מתמודדים עם נכות/מגבלה פיזית/נפשית, או מסייעים לאדם קרוב להתמודד עם אחת כזו.

בנוסף כ- 75% מכלל הנשאלים, מצהירים באופן ברור שמדינת ישראל לא עושה מספיק, כדי לקדם את זכויות הנכים.

כמו כן, גם בענף התחבורה הציבורית, נרשמו נתונים לא מועדדים, כאשר רוב הנשאלים, אומרים בצורה ברורה שהתחבורה הציבורית בישראל, אינה מספיק נגישה לנכים, הן באוטובוסים והן במוניות.

גם בענף המסעדנות המציאות מאכזבת בעבור בעלי מוגבלויות כאשר 50% מהנשאלים העידו  שהמסעדות ובתי הקפה כלל אינם מותאמים ואינם נגישים לציבור בעלי המוגבלויות.

את הסקר עבור עמותת נגישות ישראל ערך מכון המחקר רושינק-בית למחקרי שווקים, בראשות אושיק רושינק המנכל והבעלים. מדובר בסקר שנערך בקרב 553 משיבים.

המשתתפים בסקר, מהווים מדגם אקראי ארצי מייצג של ישראלים בגילאי 18 עד 74. מתוך משתתפי הסקר כ- 207 מתמודדים עם נכות/ מסייעים לכאלו המתמודדים עם נכות.

יובל וגנר; "כל עוד ישראל לא נגישהמיליון וחצי אנשים בישראל ובני משפחתן נפגעים, סובלים, מושארים מאחור"

מייסד ויושב ראש עמותת נגישות ישראל, מר יובל וגנר, אמר; היום הוא "'היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות' המצוין, מדי שנה ב- 3/12 במטרה לקדם את המודעות לשוויון ונגישות של 15% (אחוז) מאוכלוסיית העולם.

מטעם משרד אלעד סאסי, יחסי ציבור, מסר מעיין אילת לפורטל כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה', כי לקראת יום זה, עמותת נגישות ישראל בסיוע מכון רושינק בית למחקרי שיווק מהמובילים במכוני המחקר בישראל, כדי לבדוק את עמדות ציבור בנושא; 'זכויות אנשים עם מוגבלות'.

מר וגנר, אומר במרירות לא מוסתרת; "האמת, לצערנו, לא הופתענו מן הנתונים הכואבים, במצב בו המדינה בעצמה לא עומדת ב'יישוּם חקיקת הנגישות' ומאריכה לעצמה את מועדי היישום, לא פלא שאלה הן התוצאות.

במדינה, שלוקח לה מעל 15 שנה להשלים ולהתקין תקנות נגישות – לא פלא שזו התוצאה".

יושב ראש עמותת נגישות ישראל, מר וגנר, מוסיף, כי; ,מדינה שלא מבינה שהנגשה ושילוב אנשים עם מוגבלות בחברה, בתעסוקה, בתרבות, בפנאי, בחינוך וההשכלה ובכלל זו, השקעה שמעצימה את המדינה הן כלכלית והן חברתית – לא פלא שזו התוצאה.

מסקר זה, נראה בבירור שהציבור הרחב, מכיר, מודע ומזדהה עם אנשים עם מוגבלות ובעיות הנגישות אותם הם חווים.

צריך להבין שכל עוד ישראל לא נגישהמיליון וחצי אנשים בישראל ובני משפחתן נפגעים, סובלים, מושארים מאחור.

חברי הכנסת ומשרדי הממשלה של מדינת ישראל, חייבים ללמוד את חשיבות נושא הנגישות בהיבט הכלכלי החברתי בשונה מהרגולטורי הרחמני, כי רק שיבינו את החשיבות הכלכלית חברתית ופוטנציאל העצמה של המדינה – רק אז, יהיו מחויבים לישראל נגישה במלואה". סיכם מייסד ויושב ראש עמותת נגישות ישראל, מר וגנר.

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

דילוג לתוכן