חדשות נגישות-נט צרכנות נגישה תעסוקה נגישה

להגדיל את קצבאות הנכות ולאפשר חיים בכבוד

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות : הנציבות סבורה שיש להגדיל את קצבאות הנכות בישראל באופן משמעותי; על מנת לאפשר לאוכלוסייה זו לחיות את חייהם בכבוד ולא להיקלע למעגל העוני, לבצע רפורמה במבנה הקצבאות שתסיר חסמים ליציאה לעבודה ולהקצות משאבים משמעותיים להרחבת הקריטריונים לדיור ציבורי והגדלת הסיוע בשכר דירה.

בראשות נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מר אברמי טורם, פרסמה שלשום (שלישי, י"ט בסיון התשע"ז) נייר עמדה של הנוגע ל'גובה קצבאות הנכות' בישראל, שהוגש לאחרונה לצוות בראשות פרופ' אבי שמחון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל נגישות-נטב’פייסבוק' או בטוויטר'.

מנייר עמדה שגובש בנציבות, מדגיש ומצייין, מר טורם; "אנו סבורים, כי יש להעלות את הקצבה באופן משמעותי, לבצע רפורמה במבנה הקצבאות כולל תיקון של "חוק לרון" ולהקצות משאבים משמעותיים להרחבת הקריטריונים ל'דיור ציבורי' והגדלת הסיוע בשכר דירה".

מנייר עמדה שגובש בנציבות, מדגיש, מר טורם, כי מאות אלפי 'אנשים עם מוגבלות' בגילאי העבודה, נשענים על 'קצבת הנכות'כמקור הכנסה עיקרי.

על מנת לאפשר לאוכלוסייה זו לחיות את חייהם בכבוד ולא להיקלע למעגל העוני, הנציבות סבורה שיש להגדיל את הקצבה באופן משמעותי, לבצע 'רפורמה במבנה הקצבאות' שתסיר חסמים ליציאה לעבודה ולהקצות משאבים משמעותיים להרחבת הקריטריונים ל'דיור ציבורי' והגדלת הסיוע בשכר דירה.

 מר טורם: קיימת חשיבות רבה בהקצאת התקציב להגדלה משמעותית של הקצבה עצמההנציבות, מדגישה, כי הואיל וקצבאות הנכות לא עודכנו בצורה מהותית במשך שנים רבות ונשחקו, קיימת חשיבות רבה בהקצאת התקציב להגדלה משמעותית של הקצבה עצמה על מנת לאפשר לאנשים עם מוגבלות לחיות את חייהם בצורה מכובדת ועצמאית.

בנייר העמדה שגובש בנציבות, מדגיש, מר טורם; "חשוב לציין, כי אנו סבורים שכל הסכום שהוקצה לעניין יועבר אל האנשים הזקוקים לכך והסובלים יום-יום מעוני ומחוסר יכולת לממן את צורכי היום יום".

מר אברמי טורם פנה לוועדת בראשות פרופ' אבי שמחון, וכתב בין היתר, כי; "נשמח לדון בכך עם הצוות על מנת לגבש את ההצעה הטובה ביותר בשלב זה, כך שתסייע למי שנדרש לצאת ממעגל העוני, לצמצם את אי השוויון ולמגר פערים.

בכל מקרה, חשוב לראות כיצד תוספת זו מחולקת באופן הוגן וראוי לכלל הקבוצות של אנשים עם מוגבלות שיש צורך לתקן את מצבם". סיכם נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות משרד המשפטים, מר אברמי טורם.

 אל עמדת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בנוגע לקבצאות הנכות בישראל יוני 2017.

 מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן

About the author

שולי סונגו

שולי סונגו, מעורכות אתר נגישות-נט, עיסוקה העיקרי מנהלת חשבונות מדופלמת עשרות שנים בתחום.

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן