בילוי נגיש וידאו נגיש תרבות נגישה

חוצה ישראל קובי מידן מראיין את בת-אל פאפורה

קובי מידן מארח את בת-אל פאפורה, שחקנית נמוכת קומה, שעיבדה את סיפור חייה למופע סטנד-אפ דוקומנטרי. היא התגברה על הסטיגמות והדעות הקדומות ומלמדת שיעור חשוב בקבלה עצמית ואופטימיות ללא גבול. מתוך הטלוויזיה הלימודית. מי זו בת אל פאפורה?

קובי מידן מארח את בת-אל פאפורה, שחקנית נמוכת קומה, שעיבדה את סיפור חייה למופע סטנד-אפ דוקומנטרי. היא התגברה על הסטיגמות והדעות הקדומות ומלמדת שיעור חשוב בקבלה עצמית ואופטימיות ללא גבול. מתוך הטלוויזיה הלימודית. מי זו בת אל פאפורה?

היא (נולדה ברומניה ב-3 במאי 1988) הייתה שדרנית רדיו ושחקנית. בת בכורה להורים שלמדו שם רפואה. כשהייתה בת שנתיים חזרה עם הוריה לישראל, והתגוררה בקריית ים ואחר כך בקריית חיים. פאפורה, נמוכה מהרגיל וגובהה הוא 1.22 מטר, אך לפי ראיונות שנעשו עמה אין זה מפריע לה, ועל כן מתואר סיפור הצלחתה כהגשמת חלום על אף המוגבלויות.

פאפורה, החלה את קריירת המשחק שלה בגיל 11, כשחקנית במחזמר "אוליבר טוויסט" בתיאטרון הבימה בתל אביב, בו שיחקה כשנתיים.

במהלך לימודיה בתיכון "רעות" (לשעבר ויצ"ו-ליאובק), בית ספר לאומנויות בחיפה, הייתה חברה בלהקת תנועת הנוער הלאומי. עם הגיעה לגיל גיוס קיבלה פאפורה פטור משירות בצה"ל עקב גובהה, אך התנדבה לשרת בכל זאת. תחילה שירתה כמש"קית ת"ש בבסיס חטיבת הצנחנים במחנה בית ליד, ולאחר שבעה חודשים עברה לגלי צה"ל, תחילה כמפיקה ואחר כך כשדרנית בגלגלצ. בסוף 2009 סיימה את שירותה בצה"ל, והחלה לעבוד כשדרנית ברדיו חיפה.

בת-אל פאפורה
בת-אל פאפורה

בשנת 2006 שיחקה בקומדיית המצבים בערוץ הילדים "הפיג'מות" בתפקיד "רוזנצוויג", מזכירתו של ראש מחלקת תכנון ובנייה בעיריית תל אביב.

בשנת 2010 הופיעה בסרטו של אבי נשר, "פעם הייתי", בתפקיד סילביה, מנהלת בית קולנוע הנמצא בבעלות שבעה נמוכי קומה בני משפחה אחת.

בשנת 2015, הופיעה בסדרת הטלוויזיה "גאליס" כ"סיגריט" – שומרת מעיין הנשמות. באותה שנה החלה לשחק בתיאטרון הקאמרי בהצגה "אופרה בגרוש", בתפקיד קלפטלינה. במקביל, היא מופיעה בהצגת-היחיד "אני בת-אל", אשר באמצע 2015 הגיעה ל-100 הופעות, וכן בהצגת-היחיד לילדים "קטנטנה", בבימוי דניאלה מיכאלי.  (מתוך ויקיפדיה).

בת-אל פאפורה, מתראיינת אצל העיתונאי קובי מידן מהטלוויזיה החינוכית.

דילוג לתוכן