חדשות נגישות-נט כלכלה נגישה כסף נגיש קהילה נגישה

נאוה בוקר: חייבים להכפיל את סכום קצבת הנכות

סגנית יושב ראש הכנסת החדשה חברת הכנסת הגב' נאוה בוקר; "על פי הצעתי, תוגדל קצבת הנכות מסכום של 2,340 ₪ לסכום כפול השווה לשכר המינימום אשר עומד כיום על 4,650 ₪. אני מאמינה בכל ליבי בהצלחת המאבק ואלחם לצד ציבור הנכים לכל אורך הדרך עד להצלחתו.." ◄ יושב ראש מטה הפעולה של הנכים בישראל מר קובי כהן; "אחד מ-1,000 (אלף!) הופך לנכה במדינת ישראל, מדי שנה ונאלץ להתקיים מסכום של 2342 שקלים עלובים...".
נאוה בוקר: חייבים להכפיל את סכום קצבת הנכות
נאוה בוקר: חייבים להכפיל את סכום קצבת הנכות

ב'עצרת המחאה להעלאת קצבאות הנכים' דלת משתתפים אשר התקיימה היום (שלישי, ח’ סיון תשע'ו) לזכרו של דיויד סיל זכרו לברכה אל מול משרדי האוצר ומגדלי עזריאלי בתיאום עם משטרת ישראל בצומת קפלן ומנחם בגין בעיר תל אביב, השתתפה נאוה בוקר, סגנית יושב ראש הכנסת (החדשה) וחברת הכנסת מטעם מפלגת הליכוד, שאמרה, כי; "חובתנו המוסרית כחברה לדאוג בעיקר לאוכלוסיות הזקוקות לתמיכה ולסיוע… אני רוצה להדגיש שהגדלת סכום הקצבה לנכים אינה לפנים משורת הדין, ולא כ"טובה" שעושים לנכים".

 רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל נגישות-נט' ב’פייסבוק או ב’טוויטר'

ח"כ בוקר, הוסיפה בדברים שנשאה בעצרת המחאה להעלאת קצבאות הנכים; "בימים אלה, נאלצים רוב הנכים לחיות בתנאי עוני מחפירים, שמביישים את מדינתנו. אי לכך, הצעת 'חוק הנכים' שיזמתי, תאפשר לציבור הנכים המונה כ-234,000 איש, לחיות בכבוד לו הם ראויים".

"על פי הצעתי" הוסיפה ח"כ בוקר; תוגדל קצבת הנכות מסכום של 2,340 ₪ לסכום כפול השווה ל'שכר המינימום' אשר עומד כיום על 4,650 ₪. אני מאמינה בכל ליבי בהצלחת המאבק ואלחם לצד ציבור הנכים לכל אורך הדרך עד להצלחתו.

אני רוצה להדגיש שהגדלת סכום הקצבה לנכים אינה לפנים משורת הדין, ולא כ"טובה" שעושים לנכים, להיפך, זאת חובתנו המוסרית כחברה לדאוג בעיקר לאוכלוסיות הזקוקות לתמיכה ולסיוע". סיכמה סגנית יושב ראש הכנסת חברת הכנסת נאוה בוקר, והניחה זר לזכרו של דיויד סיל זכרו לברכה.

 אחד מאלף! הופך לנכה במדינת ישראל, מדי שנה ונאלץ להתקיים מסכום של 2342 ₪

מנכ"ל מטה הפעולה של הנכים בישראל, מר ירון לוי, ציין ב'עצרת המחאה להעלאת קצבאות הנכים' לזכרו של דיויד סיל זכרו לברכה, כי המחאה מתקיימת חודש לאחר שבהפגנה הקודמת והדומה התמוטט סיל, ממובילי המאבק – ונפטר בשבוע שעבר; "אנחנו ומקדמים את הצעת החוק של ח"כ נאוה בוקר, שעליה חתומים 83 ח"כ תומכים…".

יושב ראש מטה הפעולה של הנכים בישראל מר קובי כהן
יושב ראש מטה הפעולה של הנכים בישראל מר קובי כהן

"לקראת הצבעה ראשונה אנו מעבירים מסר אל שר האוצר מר כחלון, המתנגד להצעה להכפיל את סכום קצבת הנכות, התנגדותך היא זלזול באינטליגנציה של 83 ח"כים ממשכן הכנסת, המצוקה כה נוראית, כך שלא נרפה עד שתתרצה". סיכם מר לוי.

יושב ראש מטה הפעולה של הנכים בישראל מר קובי כהן, הכין לפני העצרת, מעין מנשר ובו כתב, כי; "בכל יום שעובר נכים מתעוררים בבוקרו של יום למציאות קשה יותר, תנאי הקיום נרמסים ונשחקים על ידי ציבור המחליטים שבחר לרמוס את האזרחות שלנו עד עפר. כן, אנחנו נלחמים על הזכות הלגיטימית לאזרחות שווה במדינת ישראל והמאבק הזה שלנו הוא למעשה מאבק של כלל הציבור, נכים ולא נכים".

מר כהן, ציין, כי; "אחד מ-1,000 (אלף!) הופך לנכה במדינת ישראל, מדי שנה ונאלץ להתקיים מסכום של 2342 ₪ עלובים, כשנכותו 100% וזו בושה בלתי נסבלת. במה שונה הגנת הקיום שלנו משאר האזרחים? מדוע על מעסיקים, יש חובה לשלם שכר מינימום ועל המדינה לא חלה חובה שכזו והיא מרעיבה אותנו הנכים במחצית מסכום זה"?

יושב ראש מטה הפעולה של הנכים, טען במפגיע בפני ציבור הנכים, כי; "אין זו בכייה על מר גורלנו, אין זו בקשת רחמים נהפוך הוא, זו קריאת השכמה להתפכח ולפקוח עיניים, לצאת מהאדישות. כולנו חייבים להתעלם מדברי החנופה חסרי התוכן שהמחליטים מרעיפים עלינו כשהם מדברים על צדק חברתי, חברתיות וכדומה, עלינו להבין שאם נמשיך באדישות הזו, בהתעלמות הזו, ובקבלת המציאות כפי שהיא, זו המוכתבת לנו, בחוסר מענה, לא ירחק היום בו נתעורר ונגלה שכולנו קבורים עמוק במציאות בלתי אפשרית.

היום אנחנו יוצאים לעצרת מחאה במהלכה נעלה את זכרו של חברנו דיויד סיל זכרו לברכה שהתמוטט בהפגנה והלך לעולמו, נדליק נר ונניח פרח. וניצור שורה ארוכה ארוכה של אזרחים מניפי דגלים שתומכים בעשיית צדק חברתי אמיתי". סיכם מר כהן, יושב ראש מטה הפעולה של הנכים בישראל.

 מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן