חדשות נגישות-נט משפט נגיש קהילה נגישה

שרת המשפטים ח"כ שקד: מחויבת לנושא הנגישות

שרת המשפטים ח"כ שקד: "ישראל התקדמה בחקיקה ובתקנות בנושא בשנים האחרונות, ואין ספק שהנושא מקבל מודעות רחבה יותר. עם זאת, תמיד יש מה לעשות ולאן להתקדם..." ◄ איננו יכולים להתעלם מיכולותיה כ’בולדוזר המשפטי ששמו: אילת שקד’ כשעוד לא חלפה שנה מלאה לכהונתה, החקיקה של משרד המשפטים בתחום ’הנגישות’ צפויה לעדנה.
שרת המשפטים ח"כ איילת שקד: אני מחויבת לנושא הנגישות
שרת המשפטים ח"כ איילת שקד: אני מחויבת לנושא הנגישות, צילום: יוסי זמיר

שרת המשפטים איילת שקד ביקרה אתמול (חמישי, כ"ח אדר ב, תשע"ו) ב’וועידת ישראל הרביעית לנגישות’. הוועידה, נערכה השנה בסימן; ’נגישות בתרבות, ותיירות, תחבורה ופנאי נגישים’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’נגישות-נט’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

השרה ח"כ איילת שקד, סיירה מוקדם יותר לפתיחת הוועידה בין תחנות הנגישות במקום בהתנסויות חוויתיות הקשורות לעולמם של אנשים עם מוגבלות. כמו התנסות בעליה אל מטוס לאנשים עיוורים, ציור ללא הזזת אצבעות ועוד.

’חוויית קשיי הנגישות’ נועדה, כדי להמחיש ולו במעט ולזמן קצר, את תחושתיהם של ’בעלי מוגבלות’ במציאות היומיומית.

השרה ח"כ איילת שקד, פתחה את דבריה בוועידה בדברי ברכה ל’נציב שוויון הזכויות’ החדש, מר אברמי טורם.

"לייצר את האיזון הדרוש בין ההגנה והסיוע לנכה לַשמירה על עצמאותו…"

"ביקרתי היום בוועידת ישראל הרביעית לנגישות בכנס שנערך בקרית שדה התעופה. הועידה' נערכה השנה בסימן נגישות בתרבות, תיירות תחבורה ופנאי נגישים. לפני פתיחת הועידה סיירתי בין תחנות הנגישות באולם, בכדי לעבור התנסויות חוויתיות, ובכך להבין כיצד חיים ומה חווים בעלי מוגבלות.

פשוט זה לא היה. חשוב אבל, זה כן. החוויה החושית יוצרת מימד חדש של הבנה על תחושותיהם היומיומיות של בעלי מוגבלות.

הבטחתי בכנס כי אני מחויבת לנושא הנגישות. ישראל התקדמה בחקיקה ובתקנות בנושא בשנים האחרונות, ואין ספק שהנושא מקבל מודעות רחבה יותר. עם זאת, תמיד יש מה לעשות ולאן להתקדם.

הסרטון באדיבות mako – פורטל התוכן הפופולארי בישראל

אחד המהלכים המרכזיים שקידמתי לאחרונה בנושא הוא חוק האפוטרופסות שאושר בשבוע שעבר בוועדת השרים לענייני חקיקה ועבר בכנסת בקריאה שניה ושלישית.

אחד מהתיקונים לחוק מציע מסלול שנקרא; "תמיכה בקבלת החלטות" לבעלי מוגבלות. הוא יאפשר, במידת הצורך למנות תומך לצורך סיוע בקבלת החלטות ובביצוע פעולות משפטיות, כאלטרנטיבה למינוי אפוטרופוס המקבל את ההחלטות באופן בלעדי.

בכך, הוא מאפשר לייצר את האיזון הדרוש בין ההגנה והסיוע לנכה לַשמירה על עצמאותו, ונמנע מלהכניס כל אדם בצורה אוטומטית תחת ההגדרה שתשלול את חירותו.

החוק הזה הוא בשורה חשובה עבור בעלי מוגבלויות שמבקשים לשמור על האחריות לחייהם, וצעד המבטא את המחויבות של משרדי ושלי באופן אישי לקידום נושא הנגישות.
אנחנו מחויבים להנמיך מחיצות, לפנות מכשולים ולסלול שבילי נגישות שיהפכו לדרך חיים – ולדרך ארץ". דברי השרה, ח"כ שקד, הובאו מתוך דף הפייסבוק שלה.

הערת מביא שורות אלו אל קהילת הנכים ובעלי המוגבלויות; הגב’ איילת שקד בתפקיד שרת המשפטים, מכהנת החל מכ"ה אייר, תשע"ה, 14.05.15, עוד לא חלפה שנה מלאה, אך איננו יכולים להתעלם מיכולותיה כ’בולדוזר המשפטי ששמו: אילת שקד’ שפה ושם; "גירדה", "כיסחה" ו"שיטחה", "העירה" והעלתה נושאים ואנשים בתחום החקיקה והמשפט. הנכים ובעלי המוגבלויות כשהם שומעים או רואים את השרה שקד, אינם יכולים להתעלם מתחושת הביטחון שלהם, כי החקיקה של ’משרד המשפטים’ בתחום ’הנגישות’ צפויים לעדנה ויתרה מכך, ב-3 השנים הבאות של הכנסת ה-20, וממשלה השלושים וארבע היא ממשלת ישראל המכהנת, שהושבעה כאמור ב-14 במאי 2015.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! תלחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן