חדשות נגישות-נט כלכלה נגישה

שירותי בנקאות לבעלי טלפונים כשרים ולקויי ראיה

המפקחת על הבנקים, דר' חדוה בר; "הצעד עליו הכרזנו, ינגיש את ערוצי הבנקאות  הדיגיטלית גם לאוכלוסייה החרדית, אשר משתמשת ב"טלפון כשר" וגם לאוכלוסייה בעלת ליקויי ראיה. שימוש בכלי הבנקאות הישירה הוא נוח יותר, שכן הוא חוסך זמן הגעה לסניף בשעות הפתיחה והמתנה בתורים וכן הוא זול יותר בעשרות אחוזים ביחס לביצוע אותן פעולות מול פקיד".
המפקחת על הבנקים, דר' חדוה בר: שירותי בנקאות לבעלי טלפונים כשרים ולקויי ראיה יהיו נגישים עיבוד צילום: שולי סונגו ©
המפקחת על הבנקים, דר' חדוה בר: שירותי בנקאות לבעלי טלפונים כשרים ולקויי ראיה יהיו נגישים עיבוד צילום: שולי סונגו ©

במטרה להנגיש את שירותי הבנקאות הדיגיטלית גם לציבור הלקוחות בעלי "טלפונים כשרים" ו'אוכלוסיית לקויי ראיה' – פרסם אתמול (ראשון, ‏י"ד אב תשע"ז) 'הפיקוח על הבנקים' טיוטת תיקונים להערות הציבור בנוגע להוראתו בנושא; "בנקאות בתקשורת" (הוראת ניהול בנקאי תקין 367).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל נגישות-נטבפייסבוק' או בטוויטר'.

דוברות והסברה כלכלית של בנק ישראל באמצעות הגב' מיטל רפאלי, מסרה , כי בעקבות פנייתו של יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת, חבר הכנסת אורי מקלב, בכוונת הפיקוח על הבנקים לעדכן את ההוראה על מנת לתת מענה לקושי בו נתקלים לקוחות התאגידים הבנקאיים שעושים שימוש במכשירים ניידים החסומים לקבלת מסרונים ("טלפונים כשרים").

שימוש במכשירים מסוג זה, אינו מאפשר ללקוחות אלו לקבל סיסמה חד פעמית זמנית כתובה למכשיר הנייד שלהם כאמצעי אבטחה ובכך מקשה עליהם ליהנות מהיתרונות הגלומים בקבלת שירותים בנקאיים מרחוק ללא צורך בהגעה אל סניף הבנק.

גם לקוחות מסוימים מ'אוכלוסיית לקויי הראיה' עלולים להיתקל בקושי דומה שכן, המסרון הכתוב נשלח כיום בערוץ שאינו נגיש באופן שבו מונגש אתר התאגיד הבנקאי לאוכלוסיות אלה.

█  שימוש בכלי הבנקאות הישירה הוא נוח יותר, שכן הוא חוסך זמן הגעה לסניף הבנק

על מנת להתגבר על הקושי, כאמור ולאפשר לאותם לקוחות להשתמש בגורם אימות זה לצורך אימות בגישה מרחוק, נדרשים התאגידים הבנקאיים להטמיע פתרון טכנולוגי להמרת הודעת טקסט לקול ולאפשר ללקוח לקבל את הסיסמה גם באמצעות קול, על פי בחירתו.

המפקחת על הבנקים, דוקטור חדוה בר; "הצעד עליו הכרזנו היום ינגיש את ערוצי הבנקאות הדיגיטלית גם לאוכלוסייה החרדית, אשר משתמשת ב"טלפון כשר", וגם ל'אוכלוסייה בעלת ליקויי ראיה'.

שימוש בכלי הבנקאות הישירה הוא נוח יותר, שכן הוא חוסך זמן הגעה לסניף הבנק בשעות הפתיחה והמתנה בתורים וכן הוא זול יותר בעשרות אחוזים ביחס לביצוע אותן פעולות מול פקיד בנק.

הפיקוח על הבנקים, מבטיח בהודעתו, כי ימשיך לפעול באופן שוטף ל'הנגשת השירותים הדיגיטליים' בתאגידים הבנקאיים לכלל שכבות האוכלוסייה, תוך שימת לב מיוחדת לאוכלוסיות בעלות צרכים שונים".

דילוג לתוכן