חגים נגישים חדשות נגישות-נט חינוך נגיש יום העצמאות

רוה"מ בנימין נתניהו: התנ"ך הוא יסוד הקיום שלנו

חתן התנ"ך העולמי הוא אלקנה פרידמן, בן 14, תלמיד ישיבת "בני צבי" שבבית אל, וזכה בחודש שעבר בחידון התנ"ך הארצי לנוער לבתי הספר הממלכתיים-דתיים ◄ נתניהו למשתתפי חידון התנ"ך העולמי; "הוסיפו ללמוד תנ"ך, תחכימו, תספגו והכי חשוב חזרו לארץ התנ"ך, עלו לארץ ישראל, הצטרפו איתנו, כאן עתידו של העם היהודי, זהו הבית שלכם, הבית של כולנו...."
"ראש הממשלה בנימין נתניהו: התנ"ך הוא היסוד המוסד של הקיום שלנו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ | עיבוד: שולי סונגו "
ראש הממשלה בנימין נתניהו: התנ"ך הוא היסוד המוסד של הקיום שלנו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

אלקנה פרידמן, בן 14, חתן חידון התנ"ך העולמי לשנת תשע"ו, לאחר שניצח היום (חמישי, ד' באייר התשע"ו) ב'חידון התנ"ך העולמי לשנת תשע"ו' שנערך בעיר הבירה ירושלים במסגרת האירועים ליום העצמאות ה-68. ראש הממשלה בנימין מר נתניהו בירך את הנער פרידמן, תלמיד ישיבת "בני צבי" שב-בית אל, שזכה בחודש שעבר גם ב'חידון התנ"ך הארצי לנוער לבתי הספר הממלכתיים-דתיים'.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’נגישות-נט’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגברת שרה נתניהו השתתפו בחידון התנ"ך העולמי בירושלים.

דברי ראש הממשלה נתניהו: "איזה מתח, כמעט כמו המתח שהרגשנו רעייתי ואני לפני כמה שנים, כשאנחנו ישבנו כאן כהורים בשעה שבננו אבנר, התחרה פה. אני רוצה לברך את החתן והכלה ואת כל המשתתפים, את שר החינוך, את יושב ראש הכנסת, את חברי צוות השופטים מחברי החידון, את השרים, חברי הכנסת ואתכם, המשפחות ואוהבי התנ"ך.

אני בא עכשיו ממפגש עם חיילים מצטיינים ואני נשאלתי שם מה הדברים שהייתי רוצה שנישא קדימה ל-68 שנות העצמאות הבאות – ואמרתי מיד; אהבה לאדמה, לארץ ישראל  ואהבת התנ"ך. כי אלה היסודות האמיתיים שעליהם אנחנו עומדים. אנחנו בונים עתיד חדש בארץ ישנה, בארץ עתיקה, והתנ"ך הוא היסוד של הקיום שלנו.

אני מאמין בזה לא מן השפה אל החוץ, ככה למדתי בבית אבי, שידע את התנ"ך על בוריו, פרופ' בן ציון נתניהו. ככה למדתי בבית הספר וככה גם למדתי מחמי שמואל בן-ארצי, זיכרונו לברכה , שהיה חוקר דגול של התנ"ך, מחנך גדול של התנ"ך. ולכן החלטתי כראש ממשלה לחדש את המסורת שהייתה נהוגה מימי דוד בן גוריון ואחר כך אצל מנחם בגין, לחדש את חוג התנ"ך בבית ראש הממשלה על שם חמי זיכרונו לברכה שמואל בן-ארצי.

ואנחנו נפגשים שם כל כמה חודשים, אני לא יכול להזמין את כולכם, אבל אתם יכולים לצפות בזה. זה תמיד מרגש, תמיד מחכים, לא רק על העבר, על ההווה, ודאי על העתיד. ואני חייב להגיד שאני מתברך בעובדה ששמואל, ששלושת בניו היו חתני תנ"ך, אשתי שרה לא הספיקה, היא הייתה אז במלחמת יום הכיפורים, אבל זה עבר לנכדו, לאבנר, הוא לימד אותו.

והמעשה שהיה כך היה;

"גיא זוארץ, (לראשונה, מנחה החידון בהצלחה- מ.נ), אתה נכנס לנעליים גדולות אתה עושה את זה בצורה יוצאת מן הכלל. ואנחנו התייעצנו עם קודמך בתפקיד, האם אבנר שהתחיל ללמוד תנ"ך, האם כדאי שהוא ייגש, בגיל 14 הוא שאל האם הוא ייגש לחידון. והעצה שהוא קיבל; חכה כמה שנים, תלמד, תחכים, תספוג עוד דעת ואז תיגש. ואבנר החליט: לא. הוא ניגש שנה לאחר מכן בגיל 15, וכששאלו אותו מדוע אתה ניגש? הוא אמר כי אני רוצה להתמודד כשסבא עדיין איתנו. והוא עשה זאת, הגיע כמעט לסוף ואז נשאלה שאלת ראש הממשלה.

אהבה לאדמה, לארץ ישראל ואהבת התנ"ך. כי אלה היסודות האמיתיים שעליהם אנחנו עומדים
אהבה לאדמה, לארץ ישראל ואהבת התנ"ך. כי אלה היסודות האמיתיים שעליהם אנחנו עומדים

 

וזה גרע כמה נקודות, קודם לכן היה אלוף התנ"ך, חתן התנ"ך הארצי ואחר כך הסגן השני בעולם וכמובן הישג יפה. אני רק רוצה להגיד לכם, אני לא מעריך שדבר דומה היה קורה בחידון הקוראן בדמשק, כן. אבל יש פה ביטוי ל-'כבד את אביך ואת אמך', וגם את סבך וגם את הסבתא – אלה מן הערכים הנצחיים של עם ישראל שהם יצוקים בתנ"ך ונותנים לנו באמת את הבסיס שעליו אנחנו עומדים.

ואני מאמין שאנחנו צריכים לחזק את היסודות הללו אצל כל ילדי וילדות ישראל ואני גם שמח לראות את התנ"ך נלמד בתפוצות, ושמחתי לראות את כל הילדים שהגיעו מחוץ לארץ, אבל הנה בקשתי מהם, אני מבקש מהם, הוסיפו ללמוד תנ"ך, תחכימו, תספגו והכי חשוב חזרו לארץ התנ"ך, עלו לארץ ישראל, הצטרפו איתנו, כאן עתידו של העם היהודי, זהו הבית שלכם, הבית של כולנו.

חג עצמאות שמח, תודה רבה לכם".

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן