חדשות נגישות-נט כלכלה נגישה ערים נגישות קהילה נגישה תעסוקה נגישה

5% מעובדי גופי ציבור, יהיו אנשים עם מוגבלות

ועדת העבודה בכנסת אישרה היום לקריאות שנייה ושלישית, כי כל גוף ציבורי 25 עובדים ומעלה, יחויב למנות ממונה תעסוקה לאנשים עם מוגבלות, ויפרסם אחת לשנה משרות המיועדות להעסקת מועמדים עם מוגבלות. החוק ייכנס לתוקף בינואר 2017 ◄ חבר הכנסת אלי אלאלוף: "הגיע הזמן שכלל אוכלוסיית ישראל תשתלב בתעסוקה. לאחר משא ומתן ארוך עם כל הגופים הרלוונטיים ובתום חשיבה מעמיקה, הגענו להסכמות. נבחן את יישום החוק בשנים הקרובות, ונשנה אם יהיה צורך".
מימין: אורן הלמן, יואב קיש, אבי ניסנקורן, איציק שמולי, אלי אלאלוף
מימין: אורן הלמן, יואב קיש, אבי ניסנקורן, איציק שמולי, אלי אלאלוף

בדרך להיסטוריה בתחום החקיקה ל'נכים' ו'אנשים עם מוגבלויות'; ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אישרה היום (ראשון, יח' בתמוז תשע'ו) פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת איציק שמולי, יואב קיש ואחרים, לפיהן גופים ציבוריים שבהם למעלה מ- 100 עובדים, יידרשו לדאוג לייצוג הולם של אנשים עם מוגבלות משמעותית (בעלי דרגת נכות 40%, בעלי תעודת עיוור, בעלי לקות שמיעה הזכאים לשירותי תמיכה לתקשורת, זכאים לשיקום, מקבלי שכר מינימום מותאם לעובד עם מוגבלות) בשיעור של 5% בתוך חמש שנים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’נגישות-נט' ב’פייסבוק' או ב’טוויטר'

גופי הביטחון ומגן דוד אדום, יידרשו לשיעור זה, עבור עובדים לא מבצעיים בלבד. בנוסף, כל גוף ציבורי 25 עובדים ומעלה, יחויב למנות ממונה תעסוקה לאנשים עם מוגבלות, ויפרסם אחת לשנה משרות המיועדות להעסקת מועמדים עם מוגבלות. החוק, ייכנס לתוקף בינואר 2017.

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות וחבר הכנסת העשרים (מפלגת כולנו), וחתן פרס ישראל למפעל חיים לשנת תשע'א, מר אלי אלאלוף, אמר, כי; "הגיע הזמן שכלל אוכלוסיית ישראל תשתלב בתעסוקה. לאחר משא ומתן ארוך עם כל הגופים הרלוונטיים ובתום חשיבה מעמיקה, הגענו להסכמות. נבחן את יישום החוק בשנים הקרובות, ונשנה אם יהיה צורך".

גם ח"כ איציק שמולי (סיעת "המחנה הציוני"), התייחס לטענות מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל, מר נתי ביאליסטוק כהן, ומנהלת 'קואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים' הגב' רויטל לן כהן, כלפי ההחלטה לשנות את גודל הגוף הציבורי המחויב בהעסקת עובדים עם מוגבלות מ-25 עובדים, כפי שנכתב בהצעת החוק המקורית, ל-100.

הגב' לן כהן, כינתה את החוק הנוכחי; "אות מתה". בתגובה הרים ח"כ שמולי את קולו ואמר, כי; "אתם מגזימים לגמרי, זה חוק היסטורי. את כל הנשמה השקענו בחוק הזה".

יושב ראש ההסתדרות מר אבי ניסנקורן, שהשתתף בדיון, הוסיף, בדבריו; "האויב של הטוב הוא הטוב ביותר. זו הזדמנות היסטורית שאסור לנו לפספס אותה. מדובר בנטל ניהולי, וגופים קטנים ובינוניים יתקשו מאוד בכך".

עו"ד דן אורן מ'משרד המשפטים' הודיע; "גודל של 100 עובדים לפחות זה בנפשנו. אחרת תהיה פגיעה בפרטיות, כי מעסיק, יוכל לזהות ביתר קלות מי מעובדיו הוא בעל מוגבלות".

עם זאת, יו"ר ועדת הכנסת וחבר הכנסת ה-20 (סיעת הליכוד), ח"כ יואב קיש, התנגד בתוקף לדרישת משרד המשפטים לאפשר לגופים ציבוריים לפרסם תכנית לקידום העסקת עובדים עם מוגבלות רק אחת לשנתיים". ח"כ אלאלוף, הצטרף לדרישתו וקבע, כי פרסום התכנית, יהיה אחת לשנה.

ראש מועצת רמת ישי, מר עופר בן אליעזר, ביקש תוספת תקציב לרשויות המקומיות בשל הצעת החוק, אשר דורשת לטענתו תוספת כוח אדם לצורך קליטת העובדים. בתגובה לטיעוניו, אמר סמנכ"ל רגולציה, קשרי ממשל ותקשורת‏ ב'חברת החשמל לישראל', מר אורן הלמן; "תפסיקו לחפש תירוצים".

יושב ראש ההסתדרות החדשה מר אבי ניסנקורן, הוסיף; "כל המחקרים מוכיחים שעובד עם מוגבלות הוא משתלם, לא פחות תורם ולא פחות יעיל".

מר אורן הלמן, אב לילדה עם צרכים מיוחדים, מייסד דף הפייסבוק בשם; "סיכוי שווה לשילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה" סיפר לכתבנו, כי; "למעשה מדובר במסע שהתחיל לפני שנתיים מסתיים בהצלחה אדירה. ישראל משתווה לאירופה ולארה"ב ב'שילוב עובדים עם מוגבלות'. כולנו נרוויח 5 מיליארד שקלים בשנה. ונהיה בחברה בריאה ומשלבת. הכנסת נתנה סיכוי שווה לשילוב אנשים עם מוגבלות!"

 מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן