חדשות נגישות-נט יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה יום הזיכרון לשואה ולגבורה

נזכור: מדליקים נר לזכר חללי מערכות ישראל

סמנכ"ל וראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, מר אריה מועלם; "משרד הביטחון, מזמין את הציבור להוריד את היישומון, להשתתף באירועי ההנצחה השונים, ולחבק את המשפחות השכולות בכל ימות השנה. כולנו מקוים, כי בפיתוח האפליקציה, נסייע לבני המשפחות השכולות להביא לידיעת ציבורים רחבים את אירועי הזיכרון וההנצחה לזכר יקיריהן, כדי שגם מי שלא הכירו מקרוב את הנופלים, יוכלו להשתתף באירועים ולהוקיר את זכרם.

יישומון מבוסס מיקום. "מחבקים כל השנה" | צילום: אתר משרד הביטחון

יישומון מבוסס מיקום. "מחבקים כל השנה" | צילום: אתר משרד הביטחון

אגף משפחות והנצחה של משרד הביטחון, מרחיב את השימוש באמצעים טכנולוגיים להנצחת הנופלים, והשיק השבוע יישומון חדש וייחודי, שירכז את מאות אירועי הזיכרון שמקיימות המשפחות השכולות לאורך השנה, בכל רחבי הארץ, לזכר חללי מערכות ישראל.

את הרעיון לפיתוח אפליקציית הזיכרון הייחודית הגה מר עופר מנדלוביץ', אביו של סמ"ר עוז מנדלוביץ' הי"ד, לוחם גולני, אשר נפל במבצע "צוק איתן". מנדלוביץ', פנה אל אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, ויחד עם אגף התקשוב במשרד, פותח היישומון; "מחבקים כל השנה". בשבועות האחרונים, הוזמנו המשפחות השכולות להעלות ליישומון, אירועי הנצחה שונים, כגון; צעדות, מירוצים, משטים, משחים, מירוצי-אופניים, אליפויות, טורנירים, ערבי שירה, ערבי זיכרון, אזכרות אישיות וכל אירוע הנצחה אחר.

"מחבקים כל השנה" הנו  יישומון מבוסס מיקום, המותאם לכל טלפון סלולרי (אייפון ו-אנדרואיד). היישומון, יאפשר לכל משתמש להיחשף לאירועי הנצחה, המתקיימים באזור שבו הוא נמצא, או בכל מקום אחר ברחבי הארץ, על פי מועדים ובאופן כרונולוגי, ולנווט אליהם. כמו כן, יפורסמו ביישומון טקסים חיליים וממלכתיים לזכר הנופלים.

סמנכ"ל וראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, מר אריה מועלם, אמר, כי; "משרד הביטחון, מזמין את הציבור להוריד את היישומון, להשתתף באירועי ההנצחה השונים, ולחבק את המשפחות השכולות בכל ימות השנה.

כולנו מקוים, כי בפיתוח האפליקציה, נסייע לבני המשפחות השכולות להביא לידיעת ציבורים רחבים  את אירועי הזיכרון וההנצחה לזכר יקיריהן, כדי שגם מי שלא הכירו מקרוב את הנופלים, יוכלו להשתתף באירועים ולהוקיר את זכרם". אמר סמנכ"ל וראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, מר מועלם

אתר האינטרנט "יזכור", לזכר חללי מערכות ישראל, עבר גם הוא שדרוג והתאמה ל"מובייל", וכעת ניתן לגלוש בו באמצעות הסמארטפון (הטלפון החכם), לקרוא את סיפורי הנופלים ולהדליק נר זיכרון וירטואלי לזכרם. באמצעות אתר "יזכור" ניתן יהיה גם לנווט אל בתי העלמין הצבאיים הקרובים, לאתר מפות של החלקות הצבאיות ולקבל הוראות הגעה לכל קבר.

מחבקים כל השנה: משרד הביטחון מעלה אפליקציה להנצחת הנופלים

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מורד דגל המדינה לחצי התורן וכולנו מרכינים ראש לזכר אלו שמסרו את נפשם למען תקומת מדינת ישראל. יום זה מבטא את השותפות בכאבן של המשפחות השכולות ואת החובה המוסרית לזכור ולהנציח את הנופלים.

משרד הביטחון, מזמין אתכם להדליק נר ב'אפליקציית יזכור' ולכתוב הקדשה אישית לזכרם.

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן