חדשות נגישות-נט כלכלה נגישה קהילה נגישה

נגישות ישראל יועץ לוועדה כלכלית-חברתית לאו"ם

המעמד החדש של 'נגישות ישראל' באו"ם, יעניק ויאפשר לעמותה לחלוק את ניסיונה הרב בתחומים אלה עם מדינות העולם החברות בוועדה הכלכלית החברתית ועם שאר המדינות החברות באו"ם ובכך לייצג את ישראל כמדינה מובילה ומתקדמת בכל הקשור לשוויון זכויות, נגישות ושילוב של אנשים עם מוגבלות.
מיכל רימון ונטע רוטמן מ'נגישות ישראל' בבניין האו"ם
מיכל רימון ונטע רוטמן מ'נגישות ישראל' בבניין האו"ם

עמותת 'נגישות ישראל', המקדמת נגישות למען שיפור איכות חייהם ושילובם בחברה של 1.6 מיליון אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם החיים במדינת ישראל זכתה בהישג ישראלי מדהים בראשית השבוע (א') כשקיבלה מעמד של 'יועץ מיוחד' למועצה הכלכלית-חברתית 'ECOSOC' של האומות המאוחדות (האו"ם – United Nations).

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל נגישות-נט' ב’פייסבוקאו ב’טוויטר'

מדובר בפורום המרכזי של ארגון האו"ם, העוסק בהמלצות ובמדיניות כלכלית וחברתית במדינות העולם. משמעות הדבר היא הכרה בעמותה 'נגישות ישראל', כמובילה עולמית בתחום קידום הנגישות, ההסברה, קידום מדיניות ופתרונות יצירתיים לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות, בני משפחותיהם.

 משרד יחסי ציבור אורנה בן חיים, מסר באמצעות אלי פרכטר לפורטל 'נגישות-נט | אתר הנגישות של ישראל', כי; עמותת 'נגישות ישראל' מקדמת את מהפיכת הנגישות בישראל תוך פיתוח מודלים ייחודיים כלכליים-חברתיים של הטמעת הנגשה בארגונים גדולים, מקדמת מודעות לנושא הנגישות בדרכים מקוריות, ונמצאת בחוד החנית בקידום חקיקת הנגישות בישראל.

מיכל רימון ב'שביל הנגישות' בבנייני האו"ם בעיר וינה | צילום: נטע רוטמן
מיכל רימון ב'שביל הנגישות' בבנייני האו"ם בעיר וינה | צילום: נטע רוטמן

המעמד החדש של נגישות ישראל באו"ם יאפשר לעמותה לחלוק את ניסיונה הרב בתחומים אלה עם מדינות העולם החברות בוועדה הכלכלית החברתית ועם שאר המדינות החברות באו"ם.

בכך, יהיה ניתן לייצג את ישראל כמדינה מובילה ומתקדמת בכל הקשור לשוויון זכויות, נגישות ושילוב של אנשים עם מוגבלות.

בפברואר האחרון, הוזמנה עמותה נגישות ישראל להשתתף בכנס מיוחד בבנייני האו"ם בעיר וינה (אוסטריה), העמותה הקימה שם את 'שביל הנגישות' – מודל ייחודי להעלאת המודעות לנגישות באופן חוויתי שפותח על ידה והוצב בכניסה.

מאות המוזמנים לכנס היו חייבים לחוות מוגבלות, כדי לצלוח את דרכם לאולמות הכנס.

על "שביל הנגישות" הוצבו מספר תחנות המאפשרות למשתתפים לחוות מוגבלות באופן חוויתי – החל מניסיון לתמרן בכיסא גלגלים בשביל צר עם גבשושיות דרך הליכה בעיניים מכוסות, ניסיון לתקשר באוזניים מכוסות ועד לציור באמצעות ה… פֶּה.

█ עמותת נגישות ישראל

נגישות ישראל נוסדה בשנת 1999 ומאז פועלת לקידום הנגישות ושיפור איכות החיים של כל סוגי המוגבלויות, בין אלה מוגבלות פיזית, מוגבלות חושית – בין אלה אנשים עם לקות שמיעה, חרשים, לקות ראייה ו-עיוורים, מוגבלות שכלית התפתחותית ומוגבלות נפשית.

בין אלה נמנים גם; נכי צה"ל ונפגעי פעולות איבה, נכי תאונות דרכים, נכי תאונות עבודה, נכים כתוצאה ממחלה או מום, קשישים ועוד. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יש בישראל כ- 1,6000,000 אנשים עם מוגבלות.

נשיא עמותת נגישות ישראל ומייסדה הוא יובל וגנר, מנכ"לית העמותה היא עו"ד מיכל רימון, בעמותה מועסקים כ-50 איש והיא מקיימת פעילויות ברחבי הארץ בעזרת מאות מתנדבים.

מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן