חדשות נגישות-נט משפט נגיש

מה סיכמו ביניהם לשכת עורכי הדין והביטוח לאומי

סדרי העבודה בין עובדי המוסד לביטוח לאומי ובין עורכי הדין, ישובו לקדמותם, לרבות השבת התורים הנפרדים לעורכי דין, כפי שהיה נהוג לפני פתיחת הקמפיין לשכת עורכי הדין, תמשוך את העתירה שהוגשה לבית הדין הגבוה לצדק ואת התלונה שהוגשה ליועץ המשפטי לממשלה ◄ הקמפיין הנוכחי נגד הביטוח הלאומי, יופסק, ובקמפיינים העתידיים לא ייכללו אמירות פוגעניות נגד המוסד לביטוח לאומי או עובדיו.
עורך הדין אפי נוה יושב ראש לשכת עורכי הדין, עם המנהל הכללי של המוסד לביטוח לאומי מר שלמה מור-יוסף
עורך הדין אפי נוה יושב ראש לשכת עורכי הדין, עם המנהל הכללי של המוסד לביטוח לאומי מר שלמה מור-יוסף

מה שהתחיל בקלות תרועה רמה הסתיים בקול ענות חלושה; לשכת עורכי הדין בישראל והמוסד לביטוח לאומי, הודיעו השבוע (שלישי, י’ אלול תשע"ו) כי סיימו לאחר כחודש של התכתשות עזה ופומבית את הסכסוך העקוב בהשמצות ביניהם ולאחר שהגיעו להסכמות כוללות המיישבות את כל המחלוקות, מתוך מגמה להגיע להבנות ולגשר על הפערים בין שני הגופים. נציגי לשכת עורכי הדין והביטוח לאומי, נראו בתום ההסדר "מחייכים ובתוך כך גם חורקים שיניים".

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’נגישות-נט'ב’פייסבוק' או ב’טוויטר'

מה סיכמו בהתנהלות ביניהם עורך הדין אפי נוה יושב ראש לשכת עורכי הדין, עם המנהל הכללי של המוסד לביטוח לאומי מר שלמה מור-יוסף בנושאי המחלוקת שהתגלעו? להלן בין היתר הנושאים שהוסכם עליהם;

הביטוח הלאומי, יפסיק את משלוח (SMS) הסמסים אל המבוטחים בנושא ייצוג. הנוסח הקיים ייפסק ולא יישלחו עוד סמסים ללקוחות מיוצגים. הודעות המוסד לביטוח לאומי למבוטחים המיוצגים יישלחו גם לעורכי הדין במקביל למבוטחים.

המוסד לביטוח לאומי, יפתח במהלך שנת 2017, טכנולוגיה אשר תאפשר לעורכי הדין לצפות באמצעות 'כרטיס חכם' בנושאים הרלוונטיים בתיק הממוחשב של הלקוח שהם מייצגים. המוסד, יעשה את כל המאמצים, כדי שהחיבור ייעשה באמצע 2017.

סדרי העבודה בין עובדי המוסד לביטוח לאומי ובין עורכי הדין, ישובו לקדמותם, זאת לרבות השבת התורים הנפרדים לעורכי דין, המוקד הטלפוני המיועד למייצגים, היעדר בידוק ביטחוני בכניסה לסניפי הביטוח הלאומי ושעות קבלה נפרדות לעורכי דין, כפי שהיה נהוג לפני פתיחת הקמפיין.

לשכת עורכי הדין, תמשוך את העתירה שהוגשה לבית הדין הגבוה לצדק ואת התלונה שהוגשה ליועץ המשפטי לממשלה.

הקמפיין הנוכחי נגד הביטוח הלאומי, יופסק, ובקמפיינים העתידיים לא ייכללו אמירות פוגעניות נגד המוסד לביטוח לאומי או עובדיו.

המנהל הכללי של המוסד לביטוח לאומי מר שלמה מור-יוסף ויושב ראש לשכת עורכי הדין עורך הדין אפי נוה, יקיימו ישיבות תקופתיות קבועות למעקב אחר קיום ההסכמות באופן הדדי ולביסוס הקשר השוטף בין שני הגופים.

יושב ראש לשכת עורכי הדין עורך הדין נוה; "אני מברך על ההסכמות שהושגו, שהן בראש ובראשונה לטובת ציבור המבוטחים הנזקק לשירות משפטי לצורך מיצוי זכויותיו. חשוב לזכור, כי למאבק יצאנו למען הציבור הזה וכדי לאפשר לעורכי הדין המייצגים לעשות את עבודתם נאמנה בשביל לקוחותיהם.

כעת אנו פותחים דף חדש ביחסי לשכת עורכי הדין והביטוח הלאומי, ואין לי ספק, כי שיתוף הפעולה וההסכמות שהושגו יובילו לכך שהציבור יקבל שירות וייצוג משפטי טוב ויעיל יותר".

ראש לשכת עורכי הדין,  מר נוה, ביקש לציין, כי הוא מבקש להודות למנהל הכללי של המוסד לביטוח הלאומי מר מור-יוסף, מבחינתו על הקשב והרצון לסלק את המחלוקות ולבנות יחסי עבודה תקינים ומכובדים בין לשכת עורכי הדין למוסד לביטוח הלאומי.

"כעת נפנה את תשומת הלב למאבק בגופים השרלטניים אשר מתיימרים לתת ייצוג למבוטחים בלי שיש להם היתר חוקי לייצג מבוטחים ב'וועדות הרפואיות' וב'וועדות לעררים'. נחשוף את פרצופן של החברות האלה ונסביר לציבור את ההבדל הגדול בין שירות משפטי של עורך דין ובין השירות של חברה למילוי טופסי תביעה". אמר ועקץ ראש לשכת עורכי הדין, עורך הדין נוה שהוסיף, כי;"אין סיבה שמבוטח ייאלץ לשלם שכר טרחה כפול הן לגופים אלה והן לעורך דין אשר הוא בלבד מוסמך לייצג בוועדות רפואיות ובעררים".

 מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן