בריאות נגישה חדשות נגישות-נט

ייעוץ משפטי חינם ל'תובעי נכויות' מול המוסד לביטוח לאומי בדרום

ממלאת מקום ראש הסיוע המשפטי במשרד המשפטים עורכת דין לימור גולדנברג; "שיתוף הפעולה בין 'הסיוע המשפטי' ל'מוסד לביטוח לאומי' מחזק את יכולת הציבור למצות את מלוא זכויותיהם באופן המהיר ביותר וללא עלות. עורכת דין גולדנברג, מוסיפה; "כך, אדם, אשר סבור שמגיעות לו זכויות מהביטוח הלאומי, יכול היום להסתייע בפרויקט 'יד מכוונת' שיסייע עבורו בהכנת התיק לוועדות הרפואיות ובאותו מעמד לקבל ייעוץ משפטי.
תובעי נכויות באמצעות ועדות רפואיות | צילום: אילוסטרציה
תובעי נכויות באמצעות ועדות רפואיות

"לבית המשפט לא הולכים בלי עורך דין ולביטוח לאומי לא ניגשים בלי העזרה של חברת לבנת פורן – זכויות רפואיות" או על פי "זכותי" – סובל מבעיה רפואית? נפצעת? אולי מגיע לך פיצוי כספי בשווי מאות אלפי שקלים" – כך זועקת הפרסומת של בעלי העסקים-עמותות שככל הנראה, עומדות לאבד את ההגמוניה שלהם לטובת 'הסיוע המשפטי של משרד המשפטים'.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל אתר ’נגישות-נטב’פייסבוק' או ב’טוויטר'.

היום (ראשון, כ"ח באייר התשע"ח) הודיע 'הסיוע המשפטי במשרד המשפטים' כי הוא מפעיל תכנית חדשה המצטרפת לפרויקט 'יד מכוונת' של המוסד לביטוח לאומי במסגרתו רופאים מומחים מסייעים ל'תובעי נכויות' להתכונן לקראת התייצבותם בפני הוועדות הרפואיות של 'המוסד לביטוח לאומי'.

בשלב זה, הסיוע המשפטי, שניתן כפיילוט ניסיוני שהחל לאחרונה לפעול בעיר באר שבע, החל להעניק ייעוץ משפטי בחינם לאזרחים המבקשים למצות את זכויותיהם בפני 'הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי'.

הסיוע המשפטי, ניתן, כאמור במסגרת תכנית חדשה המצטרפת למיזם "יד מכוונת" של המוסד לביטוח לאומי במסגרתו רופאים מומחים מסייעים לתובעי נכויות לגבש את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים לקראת התייצבותם בפני הועדות הרפואיות השונות של הביטוח לאומי, כולל לצורך הגשת ערר ל'וועדות הרפואיות לעררים' של המוסד.

בנוסף לצוות המעניק ייעוץ בהיבט רפואי, ניתן כעת גם ייעוץ משפטי מעורכי דין מיומנים של הסיוע המשפטי במשרד המשפטים.

במסגרת התכנית, מגיעים עורכי דין של הסיוע המשפטי אל מרכז 'יד מכוונת' בעיר באר שבע, ביום א' (בין שעות; 9:30-16:00) ומציעים לציבור שירות ייעוץ משפטי עצמאי ובלתי תלוי, ובחינם.

השירות כולל את בחינת הסיכוי המשפטי בתיק וגיבוש הטיעונים המשפטיים שיש לטעון בוועדה הרפואית.

דובר היחידות המקצועית של משרד המשפטים מר יובל גורן, מסר לפורטל ’נגישות-נט | אתר הנגישות של כל המדינה, כי; יצוין, כי שירות זה מייתר פנייה אל גורמי ייעוץ חיצוניים שונים, הגובים שכר טרחה גבוה עבור הטיפול בבקשות.

יתרה מכך, באמצעות שירות זה, הציבור, יכול לשפר משמעותית את הסיכוי שטיעוניו יתקבלו בוועדה ובכך לחסוך התדיינויות משפטיות מיותרות ועוגמת נפש.

הסיוע המשפטי של משרד המשפטים, קורא לציבור הנזקק לשירות זה להגיע ל'מרכז יד מכוונת' בעיר באר שבע, על מנת לקבל ייעוץ משפטי איכותי מעורך הדין של הסיוע המשפטי;

יום ראשון, בין 9:30-16:00, מרכז "יד מכוונת", המרכז הרפואי "מדיטון" בקניון הנגב, מגדל הקניון, קומה 4, באר שבע.

ממלאת מקום ראש הסיוע המשפטי במשרד המשפטים עורכת דין לימור גולדנברג; "שיתוף הפעולה בין 'הסיוע המשפטי' ל'מוסד לביטוח לאומי' מחזק את יכולת הציבור למצות את מלוא זכויותיהם באופן המהיר ביותר וללא עלות.

עורכת דין גולדנברג, מוסיפה; "כך, אדם, אשר סבור שמגיעות לו זכויות מהביטוח הלאומי, יכול היום להסתייע בפרויקט 'יד מכוונת' שיסייע עבורו בהכנת התיק לוועדות הרפואיות ובאותו מעמד לקבל ייעוץ משפטי.

המנגנון הזה יביא לכך שהמקרים, יתדיינו בוועדות הרפואיות באופן מקיף יותר ובכך גם יתייתרו הליכים משפטיים בין האזרח למוסד לביטוח לאומי".

מנהל הפרויקט מהסיוע המשפטי, עורך דין נמרוד בלייכר"עורכי הדין של הסיוע המשפטי המשתתפים בפרויקט הינם עורכי דין מומחים בתחום הביטוח הלאומי ובין הטובים בתחום זה במחוז דרום. לכן, הייעוץ הניתן על ידם הינו ייעוץ מקצועי ואמין ביותר".

 מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

דילוג לתוכן