חדשות נגישות-נט

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס פורשת מ’ישראל ביתנו’

אני מכהנת כחברת כנסת ניסיתי להגיע למקומות הפחות מוכרים, לראות ולשמוע את האנשים שמאחורי המספרים והסטטיסטיקות, לפתוח את הדלת לאותם חסרי אמצעים שזקוקים לסיוע אם זה יתומים מאב ואם, נכים שמתחננים שמישהו ישמע את קולם וילדים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם שמעבר לחיבוק החם זקוקים לכלים אפקטיביים בכדי להרים את הראש כל יום מחדש.
ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הודיעה על פרישתה וסיום דרכה במפלגת ’ישראל ביתנו’
 ■ ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הודיעה על פרישתה וסיום דרכה במפלגת ’ישראל ביתנו’

ח"כ אביגדור ליברמן, יכול לחגוג את ניצחונו הגדול, בדרכו אל כיסא שר ביטחון, כמנצח של המהלכים הפוליטיים האחרונים, אך הוא שכח כנראה שיש גם חיילים ששכבו על הגדר בשבילו. אחת מאלה היא הגברת הראויה והנערצת בצדק. אשת החיל ח"כ אורלי לוי-אבקסיס שפרסמה היום (יום חמישי, י"א אייר תשע"ו) לפני דקות אחדות את הפוסט הבא; "חשוב לי לציין שמעולם לא ביקשתי לעצמי משרה, אבל בהחלט דרשתי שהנושאים החשובים לי לקידום השכבות החלשות יקבלו את המקום הראוי להם בקדמת העשייה המפלגתית. זה לא קרה, ולא יכולתי להישאר אדישה לכך.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’נגישות-נט' ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר'..

לכן, החלטתי שלא לקחת חלק במהלך הפוליטי הנוכחי, ונוכח הסיטואציה שנוצרה אני מודיעה על סיום דרכי ב’ישראל ביתנו’. אני עושה זאת בראש מורם ומתוך ידיעה והכרה שהמהלך אותו אני נוקטת עלול להוות לי למכשול בפעילותי הפרלמנטרית. איני חוששת מכך. בכוונתי לפעול כחברת כנסת על פי צו מצפוני ובאופן שישקף אך ורק את טובת הציבור.

"חברים וחברות יקרים" – הוסיפה וכתבה ח"כ לוי-אבקסיס; "מיומי הראשון כפרלמנטרית ב'כנסת ישראל', פעלתי לקידום הנושאים החברתיים-כלכליים ולמען האוכלוסיות החלשות בחברה הישראלית. הדרך הייתה ועודנה לא קלה, גיליתי שהעשייה החברתית והחקיקה במיוחד נתקלים לא פעם בחומות גבוהות, בקיבעון, לעתים אף באטימות מרתיחה.

בשנים בהן אני מכהנת כחברת כנסת ניסיתי להגיע למקומות הפחות מוכרים, לראות ולשמוע את האנשים שמאחורי המספרים והסטטיסטיקות, לפתוח את הדלת לאותם חסרי אמצעים שזקוקים לסיוע אם זה יתומים מאב ואם, נכים שמתחננים שמישהו ישמע את קולם וילדים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם שמעבר לחיבוק החם זקוקים לכלים אפקטיביים בכדי להרים את הראש כל יום מחדש. נחשפתי לעולמם הקשה של דיירי הדיור הציבורי ופעלתי רבות למענם בין היתר בעצירת מכירת החיסול של דירות הדיור הציבורי.

"אני מתחייבת שאמשיך בעשייה החברתית ולמען אלו הזקוקים לסיוע…"

שמעתי ואני עדיין שומעת בכל יום את קולם של אותם זוגות צעירים בעיקר בפריפריה בעיקר שבאים ושואלים מתי כבר נוכל להגיע למצב בו אדם בישראל מתפרנס בכבוד ומסוגל להפוך את חלום הדירה למציאות גם אם הוא לא מגיע מבית עשיר. לטעמי, האנשים האלו הם הפנים והשמות שצריכים להיות בחזית העשייה הציבורית ולא בחצר האחורית של מדינת ישראל.

האמנתי שהימים האחרונים סיפקו לנו הזדמנות אמתית לקידום משמעותי של התחומים האלו, אך לצערי, ההזדמנות שנקרתה כעת בפנינו כמפלגה העומדת לכניסה לממשלה, לא נוצלה בתחום החברתי בשום דרך. הנושאים והסוגיות שבגינם בחרתי לעסוק מלכתחילה בפעילות ציבורית ולמען הציבור, הופקרו לחלוטין ושוב נותרו בצד חרף עמדותיי הברורות לפיהן פעלתי ואותן העליתי בפעילותי הפרלמנטרית והמפלגתית.

חשוב לי לציין שמעולם לא ביקשתי לעצמי משרה, אבל בהחלט דרשתי שהנושאים החשובים לי לקידום השכבות החלשות יקבלו את המקום הראוי להם בקדמת העשייה המפלגתית. זה לא קרה, ולא יכולתי להישאר אדישה לכך.

לכן, החלטתי שלא לקחת חלק במהלך הפוליטי הנוכחי, ונוכח הסיטואציה שנוצרה אני מודיעה על סיום דרכי ב’ישראל ביתנו’. אני עושה זאת בראש מורם ומתוך ידיעה והכרה שהמהלך אותו אני נוקטת עלול להוות לי למכשול בפעילותי הפרלמנטרית. איני חוששת מכך. בכוונתי לפעול כחברת כנסת על פי צו מצפוני ובאופן שישקף אך ורק את טובת הציבור.

אני מתחייבת שאמשיך בעשייה החברתית ולמען אלו הזקוקים לסיוע, עשייה אותה הובלתי בשנים האחרונות בכנסת ומחוצה לה. אשאר נאמנה לציבור שלאורך כל הדרך תמך בי, ואני מבטיחה שאמשיך לפעול ולעשות ככל שביכולתי ובאמצעות כל הכלים שיהיו בידיי בדיוק כפי שפעלתי עד היום".

מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

About the author

שולי סונגו

שולי סונגו, מעורכות אתר נגישות-נט, עיסוקה העיקרי מנהלת חשבונות מדופלמת עשרות שנים בתחום.

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן