חדשות נגישות-נט קהילה נגישה

הכנסת אישרה את תקנות הנגשת האינטרנט

התקנות הן חדשניות והן קובעות את דרישות הנגישות לשירותי אינטרנט ובכלל זה אתרי אינטרנט, מסמכים דיגיטליים, ויישומים (אפליקציות). התקנות חלות על כל גוף המעניק שירות לציבור ◄ נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מר אברמי טורם;"אני מאמין שהתקנות כפי שהותקנו כעת הן מידתיות ויישימות ויובילו לקפיצת מדרגה בנגישות אותה חווים אנשים עם מוגבלות".
נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מר אברמי טורם | הנגשת האינטרנט התקנות אושרו בכנסת בתוקף מאוקטובר | צילום דוברות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מר אברמי טורם | הנגשת האינטרנט התקנות אושרו בכנסת בתוקף מאוקטובר | צילום דוברות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

בעוד 'נכי ישראל' נאבקים ונאנקים בשעות אלה במאבקם ל'העלאת קצבת הנכים' וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אישרה היום (שלישי, י"ד באלול תשע"ז) בדיון בראשות חבר כנסת אילן גילאון את תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) תיקון, התשע"ז-2017, אשר נועדו לאפשר לאנשים עם מוגבלות שימוש שוויוני ברשת האינטרנט, תוך קבלת התאמות נדרשות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל נגישות-נטבפייסבוק' או בטוויטר'.

התקנות, אשר תיקונן גובש בהובלת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ייכנסו לתוקף ב-26.10.17.

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אומרת, כי התקנות הן חדשניות והן קובעות את דרישות הנגישות לשירותי אינטרנט ובכלל זה אתרי אינטרנט, מסמכים דיגיטליים, ויישומים (אפליקציות). התקנות חלות על כל גוף המעניק שירות לציבור.

לאור הצמיחה המשמעותית של נושא השירות באינטרנט, וחשיבותם בחיי היום יום של כל אזרחי ישראל, ההנגשה של שירותים אלה היא חשובה וחיונית.

דוברת היחידות המקצועיות של משרד המשפטים, הגב' ליפז בן-יצחק, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; התיקון המוצע מאזן בין היכולות, המורכבות והאפשרויות טכנולוגיות יחד עם הצורך בהבטחת נגישות לאנשים עם מוגבלות בשירות מרכזי זה.

התיקון, כידוע, גובש בהיוועצות על כל הגורמים הרלוונטיים – ארגונים, אנשים עם מוגבלות, אנשי מקצוע וגורמים חייבים. התקנות דורשות מכל 'אתרי האינטרנט' המעניקים שירות לציבור, כמו גם אפליקציות סלולר שבהן ניתן שירות, לעמוד ב'דרישות הנגישות עבור אנשים עם מוגבלות' החל ממועד תחולת התקנות.

 "החל מאוקטובר השנה, יוכלו אנשים עם מוגבלות ליהנות מנגישות למידע באינטרנט…"

זאת ועוד; התקנות גם מגדירות מצבים בהם  קיימת חובה להנגיש סרטונים באמצעות כתוביות. גורם חייב שלא יעמוד בדרישות התקנות באופן נקודתי, יחויב לתקן את הליקוי בזמן סביר מרגע שקיבל הודעה או תלונה על הנושא, ולכל היותר תוך 60 יום.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מר אברמי טורם לא הסתיר את שביעות רצונו מאישור 'תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) תיקון, התשע"ז-2017' היום בכנסת ישראל ואמר, כי; "החל מחודש אוקטובר השנה, יוכלו אנשים עם מוגבלות ליהנות מנגישות למידע באינטרנט.

הדבר הוא בשורה עבור אנשים עם מוגבלות, שעד היום לא תמיד, יכלו להשתמש כמו כולנו בשירותי האינטרנט. מדובר בתיקון רחב היקף אשר ישפר את חייהם של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים – בין אם הם מקבלים מסמכים מהבנק, מבקשים לקרא מסמכים מאתר, למלא טפסים, ללמוד באוניברסיטה ועוד.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מר טורם ביקש להודות; "לכל השותפים ובראשם שרת המשפטים, חברת הכנסת איילת שקד, וחבר הכנסת אילן גילאון. אנחנו מצפים מכל הגורמים במשק, לקחת אחריות וליישם את התקנות.

הגענו לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מאוזנות לאחר דיונים רבים ומפרכים, אני מאמין שהתקנות כפי שהותקנו כעת הן מידתיות ויישימות ויובילו לקפיצת מדרגה בנגישות אותה חווים אנשים עם מוגבלות.

"'נציבות שוויון' תפעל ליישום החוק, להעברת המידע לציבור החייבים ואף תחל באכיפה לפי הסמכויות שהוענקו לה ולוחות הזמנים הרלוונטיים". הוסיף וסיכם מר אברמי טורם נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

 מי חייב בנגישות מידע ושירותים באינטרנט?

הידיעה הובאה באדיבות אתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה.

דילוג לתוכן