בילוי נגיש וידאו נגיש חדשות נגישות-נט תרבות נגישה

אירוויזיון: האם חובי סטאר יהיה – WORLD STAR

הזמר חובב סקולץ (הידוע בכינוי הבמה; "חובי סטאר", ייצג את ישראל באירוויזיון 2016 עם השיר "Made of Stars" ◄ הזמר חובי סטאר, אינו נחשב לפי שעה, באתרי ההימורים כבעל סיכויים טובים ביותר, צופים, כי רוסיה היא זו שתזכה בתחרות ומעניקים סיכוי מה גם לשיר של אוקראינה. תחרות הזמר Eurovision, תשודר בפעם הראשונה בשידור ישיר גם בארצות הברית באמצעות "ערוץ לוגו". אצלנו, בישראל, תשודר התחרות הערב, מוצ"ש (14.5 בשעה 22:00) בערוץ הראשון
■ האירוויזיון הערב בשטוקהולם: האם חובי סטאר יהיה – WORLD STAR
■ האירוויזיון הערב בשטוקהולם: האם חובי סטאר יהיה – WORLD STAR

גמר אירוויזיון, (באנגלית; Eurovision Song Contest, בצרפתית;Concours Eurovision de la Chanson) בעיר בשטוקהולם אשר בשבדיה, יערך הערב, מוצ"ש (14.5 בשעה 22:00), את ישראל ייצג בתחרות הגמר הזמר חובב סקולץ בעל שם הבמה; "חובי סטאר" עם השיר "Made of Stars", שנכתב והולחן על ידי דורון מדלי. השיר שזכה בגמר הכוכב הבא לאירוויזיון. זו השנה השנייה ברציפות שישראל, תשתתף בתחרות הגמר של האירוויזיון. האם חובי סטאר יהיה – WORLD STAR?

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’נגישות-נט’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הזמר, מלחין, כותב, מדבב ומנחה ישראלי, חובי סטאר, שייצג הערב את ישראל ב'גמר אירוויזיון 2016', עם השיר; "Made of Stars", אינו נחשב לפי שעה, באתרי ההימורים כבעל סיכויים טובים ביותר. צופים, כי רוסיה היא זו שתזכה בתחרות ומעניקים סיכוי מה גם לשיר של אוקראינה.

יצוין, כי תחרות הזמר Eurovision, תשודר בפעם הראשונה בשידור ישיר גם בארצות הברית באמצעות "ערוץ לוגו". אצלנו, בישראל, תשודר התחרות הערב, מוצ"ש (14.5 בשעה 22:00) בערוץ הראשון ובאיכות HD ובתחנת הרדיו 88FM של קול ישראל.
תחרות הזמר השנתית של האירוויזיון, מאורגנת על ידי איגוד השידור האירופי (EBU/UER), ומשתתפות בה תחנות שידור ממלכתיות שחברות באיגוד וגם גם במדינות שונות ברחבי העולם שאינן חברות מלאות בארגון (כמו; אוסטרליה). התחרות משודרת בטלוויזיה וברדיו ברחבי אירופה בערוצי התחנות המשתתפות, החל משנת 1956. מאז שנות ה-2000, מועבר שידור התחרות גם באינטרנט.

מאז שנת 1975, נרשם השינוי המשמעותי ביותר בחוקי ההצבעה, כאשר לראשונה בתולדות תחרות הזמר של האירוויזיון, כשההצבעה של חבר השופטים ושל הצופים המצביעים מהבית בכל מדינה, מפוצלים וכך כל אחד, יעניק בנפרד ניקוד לפי שיטת הניקוד המסורתית מ-1 עד 8, 10 ו-12 ועשויה כך מקוים להסיר עננה לגבי התוצאות שנקבעות בתחרות.

צוות השופטים הישראלי, נבחר  לייצג חתך של מגוון אנשים, בגילאים שונים, העוסקים במוסיקה, על שלל גווניה;  אשת הרדיו הוותיקה חיה זל, המוסיקאי נתן סלור, הזמרת שחקנית ויוצרת בטי פבלו, סמנכ"ל תפעול בחברת הפרסום דייס מרקטינג מר רון רבין וה- DJ ומפיק מסיבות הידוע צח זמרוני. הם צפו בחצי הגמר ויצפו בגמר בשידור מיוחד באולפני הערוץ המשדר במדינתם. כל אחד מחברי צוות השיפוט נדרש לדרג את כל אחד מהשירים המשתתפים במופע, למעט השיר שמייצג את מדינתו, על פי התרשמותו מהביצוע, מההופעה על הבמה, מהלחן, מהמקוריות ומההתרשמות הכללית מההעמדה.

לא ניתן להימנע בדירוג. השיר שידורג הכי גבוה בקרב חמשת השופטים, הוא זה שיקבל את מרב הנקודות של צוות השיפוט הלאומי, ויוענקו לו 12 נקודות (דוז-פואה) מטעם צוות השופטים. השיר שידורג במקום השני, יקבל 10 נקודות, וכך הלאה, עד נקודה אחת. את תוצאות השופטים מישראל בגמר האירוויזיון הלילה, יגיש השדרן הותיק עופר נחשון מעיר הבירה ירושלים.

הקהל מכל 42 המדינות המשתתפות, שיישב בבית ישתתף בהצבעה על פי אותם חוקים, באמצעות הצבעות SMS ודרך האפליקציה הרשמית של התחרות. תוצאות כל המצביעים בבית, יאוחדו ויוקראו על ידי מנחי התחרות בסדר עולה, מהנמוך עד לגבוה (המקסימום ששיר יכול לקבל מהצבעת הקהל הוא 12 כפול 42, או 504 נקודות), כדי להעצים את המתח בתחרות.

█ חובי סטאר – ביוגרפיה;

חובב סקולץ (הידוע בכינוי הבמה; "חובי סטאר"), נולד ב-9 בנובמבר 1986, בעיר קריית אתא. הוריו התגרשו בילדותו. כשהיה בן ארבע, אמו נישאה לשחקן הכדורסל גון מקינטייר ובשל עבודתו של האחרון, נאלצה המשפחה לעבור דירות רבות ברחבי הארץ.

חובי סטאר מבצע "made of stars" אירוויזיון 20166
חובי סטאר מבצע "Made of Stars" אירוויזיון 2016

הוא למד בכפר הנוער הדתי, הסמוך לכפר חסידים, עד גיל 14. בכיתה י החליט לפרוש מהלימודים על מנת להוציא אלבום, מהלך שלא צלח וכך, כעבור שנה, חזר ללימודים. חובי סטאר הוא הומוסקסואל.‏ את שירותו הצבאי עשה בלהקות צבאיות; כשנתיים בלהקת פיקוד העורף ושנה ב"להקת חיל המשטרה הצבאית".

כחצי שנה לפני שחרורו מצה"ל ניגש לאודישן לעונה השביעית של התוכנית "כוכב נולד" והתקבל. לאחר שהודח מהתוכנית במקום העשירי, חזר לתוכנית באמצעות מנגנון "גלגל ההצלה", ולבסוף סיים את התוכנית במקום השביעי.

מיד לאחר "כוכב נולד", השתתף ב"פסטיבל שירי הילדים 2009" עם השיר; "ילד קטן ילד גדול", אותו כתב והלחין יחד עם אסף אברבוך. ב-29 בינואר 2010, הופיע בערב התרמה למען נפגעי רעידת האדמה בהאיטי ושר את; "בשנה הבאה" שירה של הזמרת אילנית בעיבוד משלו.‏

בשנת 2010, הנחה את התוכנית "כוכב לייב", שעקבה אחר המתמודדים מאחורי הקלעים של "כוכב נולד 8", ובמקביל הגיש פינה על "כוכב נולד" בתוכנית הבוקר של "קשת". ביוני, אותה שנה הוא הופיע באירוע הפתיחה של שבוע הגאווה בעיר תל אביב, במרכז הגאה.

בשנת 2016, השתתף בתוכנית המציאות "הכוכב הבא לאירוויזיון" במסגרת "שידורי קשת", אשר ב-ערוץ 2. במסגרת שיתוף פעולה עם רשות השידור, התוכנית נועדה לבחור את נציג ישראל לאירוויזיון 2016.

בתוכנית הגמר, שנערכה ב-3 במרץ, זכה חובי סטאר, על-פי בחירת הקהל.‏ נקבע, כי ייצג את ישראל באירוויזיון 2016 בשירו של דורון מדלי; "Made of Stars". ב-12 במאי 2016 ביצע את השיר בחצי הגמר השני של האירוויזיון ונבחר להעפיל לשלב הגמר.

█ חובי סטאר – יצירה;

סינגלים

"משחק באש", 2009 – מילים ולחן: אסף אברבוך (גרסה אנגלית ועברית)
"בויפרנד", 2010 – מילים ולחן: חובי סטאר ואסף אברבוך (גרסה אנגלית ועברית)
w.s.i.l – מילים ולחן: חובי סטאר
Something That I Want – מילים ולחן: חובי סטאר ואלון שר
Made of Stars‏, 2016 – מילים ולחן: דורון מדלי

כתיבה לאומנים

קווים אדומים, 2009 – לליאל קולט
סליחה, 2009 – לאור בר
בובה בזכוכית, 2010 – לאור בר
ערב בנות, 2016 – למגיאור ביטון
לחיות – לברק תמם

דיבובים לעברית

גרונימו סטילטון – בערוץ לוגי
באטמן – בערוץ הילדים
סיגיי הדיגיי – בערוץ הילדים
בסרט; "לגו"
בסרט "הקול בראש"
בסרט; "ברווזון בר מזל"
בסרט; "שודדי הפיצוחים"
קדחת הקרח
בסרט; "הדרקון הראשון שלי 2"
בסרט; "הדוב פדינגטון"
סברינה – סודות של מכשפה בתיכון
ערי הזהב הנסתרות
כח מילולית
בסרט; "הדבורה מאיה".

לצורך כתבה זו, נעזרנו בדוברות רשות השידור וכן באתר האירוויזיון.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

About the author

שולי סונגו

שולי סונגו, מעורכות אתר נגישות-נט, עיסוקה העיקרי מנהלת חשבונות מדופלמת עשרות שנים בתחום.

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן