בריאות נגישה חדשות נגישות-נט

חולי סרטן, לא לצום בכיפור רק באישור רופא מטפל

האגודה למלחמה בסרטן, ממליצה לחולי סרטן, לא לצום אלא רק באישור הרופא המטפל במיוחד אלו הנמצאים בעיצומם של טיפולים ◄ פרופסור רובינזון; "צום עלול להזיק לחולי סרטן. הוא עלול לגרום לתופעות ותחושות לא נעימות ולפגוע במערכות רבות החשובות כל כך ל’חולי סרטן’ והחיוניות לתפקוד הגוף".
פרופסור אליעזר רובינזון, אונקולוג,
האונקולוג, פרופסור אליעזר רובינזון, ברקע: חולת סרטן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

בקריאה מיוחדת אל חולי מחלות סרטן, לא לצום אלא רק באישור הרופא המטפל במיוחד אלו המצויים בעיצומם של טיפולים יצא היום (ערב יום כיפור, ט’ בתשרי התשע"ז) האונקולוג, פרופסור אליעזר רובינזון, משכיהן בעבר כמנהל המכון האונקולוגי במרכז הרפואי רמב"ם וכיום מכהן כיושב ראש האגודה למלחמה בסרטן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’נגישות-נט'ב’פייסבוק' או ב’טוויטר'.

צום, עלול להזיק בנוסף ל’חולי סרטן’. הוא עלול לגרום לתופעות ותחושות לא נעימות ולפגוע במערכות רבות החשובות כל כך לחולי סרטן והחיוניות לתפקוד הגוף. הבהיר פרופסור רובינזון, המציע לחולי סרטן, לשתות בכמות מרובה המומלצת וחיונית במיוחד לחולים.

השתייה לדבריו מקלה על תופעות הלוואי הנגרמות כתוצאה מ’הטיפולים הכימותרפיים’, כגון; הקאה או שלשול ולחילופין; עצירות.

פרופסור רובינזון, הוסיף והדגיש, כי; "חשוב שכל חולי סרטן, גם אם נהגו לצום ביום כיפור עד היום, יפנו אל הרופא המטפל, ולא יחליטו לצום – ללא קבלת יעוץ רפואי, במיוחד אלו, הנמצאים בעיצומם של טיפולים". ציין והדגיש פרופסור אליעזר רובינזון.

דוברת האגודה למלחמה בסרטן, הגב’ נאוה עינבר, הוסיפה ומסרה לפורטל  ’נגישות-נט' | אתר האינטרנט של כל המדינה, כי; חולי סרטן ובני משפחתם מוזמנים להתקשר למוקד הטלמידע של האגודה למלחמה בסרטן, המאויש 24 שעות ביממה למענה על שאלות ולקבלת עלוני מידע ללא כל תשלום בכל נושא של התמודדות עם מחלת הסרטן, טיפולים, זכויות ושירותים; 1800-599-995 או להיכנס לאתר האינטרנט הנמצא בכתובת; www.cancer.org.il.

האגודה למלחמה בסרטן, הנה מוסד ללא כוונות רווח הפועל הודות לתרומות הציבור וללא כל מימון מתקציב של משרד ממשלתי כלשהו, במטרה להקטין את התחלואה והתמותה מ’מחלת הסרטן’ ולשפר את איכות חיי החולים.

הסיוע הניתן על ידי האגודה, נקבע על ידי ועדות מקצועיות שחברים בהן בהתנדבות נציגים ממיטב אנשי הרפואה והמחקר ברחבי הארץ. הפרויקטים שנתמכים נבחנים בקפידה, לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני לטובת הנושא ברמה הלאומית.

 מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

About the author

שולי סונגו

שולי סונגו, מעורכות אתר נגישות-נט, עיסוקה העיקרי מנהלת חשבונות מדופלמת עשרות שנים בתחום.

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן