בריאות נגישה חגים נגישים חדשות נגישות-נט

אל תתנו לתופעות אלו להרוס לכם את החג

ארוחת החג בפתח ואחרי שנערכתם וקניתם בגדים חדשים, עברתם במספרה, קניתם מתנות לדודים ולדודות ואתם מוכנים להיכנס לאווירת החג פתאום מופיעה בעיה שמאיימת להרוס לכם את ערב החג. שלושת הדברים שעלולים להרוס לכם את ארוחת החג: הרפס ופצעונים, כאבי בטן, כאב ראש או מיגרנה,  ד"ר בוריס צוקרוב, מומחה לרפואת עור עם הטיפים למענה מהיר לבעיות השונות.
דוקטור בוריס צוקרוב, מומחה לרפואת עור
דוקטור בוריס צוקרוב, מומחה לרפואת עור עם טיפים למענה מהיר לבעיות: הרפס ופצעונים, כאבי בטן, כאב ראש או מיגרנה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

כמעט לכל אחד מאתנו הופיע פצעון מכוער במרכז הפנים בדיוק לפני דייט חשוב, או שהבטן כאבה בדיוק לפני ארוחה במסעדה הנחשקת שהזמנו בה מקום חודש מראש. ארוחת החג בפתח ואחרי שנערכתם וקניתם בגדים חדשים, עברתם במספרה, קניתם מתנות לדודים ולדודות ואתם מוכנים להתחיל להיכנס לאווירת החג, פתאום מופיעה בעיה שמאיימת להרוס לכם את הארוחה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’נגישות-נט'ב’פייסבוק' או ב’טוויטר'.

זו יכולה להיות בעיית בטן, בעיה אסתטית, כאב כל שהוא וכן הלאה. במקרים רבים בעיות אלה קשורות במצבי לחץ ומתח נפשי, כך שארוחת החג, עלולה להוות אפילו "טריגר" לעניין. ד"ר בוריס צוקרוב, מומחה ל'רפואת עור' עם הטיפים למענה מהיר לבעיות השונות.

הרפס ופצעונים – אפשר לטשטש עקבות

לפצעי הרפס בשפתיים יש נטייה להופיע דווקא ברגע הכי פחות מתאים. חלק מהגורמים להתפרצותם עלולים להיות קשורים במתח נפשי שמאפיין את תקופת החגים. לא זאת בלבד שמדובר בפגם אסתטי אלא שמדובר בכאב לא מבוטל שעלול למנוע מכל אחד מאיתנו ליהנות מהמטעמים המיוחדים של שולחן החג.

ניתן לטפל ב-הרפס, כבר בשלב העקצוץ המקדים, עוד בטרם התפרצות הפצע. במסגרת הטיפול ניתן להשתמש גם בתכשירים טיפוליים בצבע הדומה לצבע העור ובכך להשיג גם אפקט של טשטוש הפצע המביך. בדומה להרפס גם בפצעונים שמופיעים ברגע הכי לא מתאים רצוי לטפל במשחה טיפולית בכדי לפתור את הבעיה במהרה.

כאבי בטן – להתאים את הארוחה

כאבי בטן מושפעים אף הם ממתח נפשי ועלולים להיגרם גם משינויים בהרגלי התזונה, דבר המאפיין את תקופת החגים. לדוגמה, צריכת מזון קל יותר במהלך היום וארוחות כבדות בשעות הערב, בדיוק ההפך מהתפריט הרצוי שרובנו מקפידים עליו בשגרה.

במקרים מסוג זה רצוי לבצע שינויים מזעריים ככל שניתן בתפריט השגרתי, להקפיד על ארוחת בוקר מלאה ולנסות ולמתן את כמויות המזון בשעות הערב, למרות ארוחות החג.

במקרים של הופעה של כאבי בטן כתוצאה מהאטה בפעילות המעיים מומלץ להקפיד על שתייה מרובה, לעידוד פעולת המעיים, לצרוך מאכלים עתירים בסיבים תזונתיים וכן הלאה.

במקרים של פעילות יתר של המעיים מומלץ לצמצם צריכה של סיבים תזונתיים מירקות, חיטה מלאה וכולי ולהעדיף מזון קל יותר לעיכול. עם זאת, חשוב לשמור על צריכה של כמות נוזלים מספקת בכדי למנוע התייבשות.

כאב ראש או מיגרנה – טיפול בהתאם לבעיה

להרבה מאתנו המפגש הקרב עם כל המשפחה גורם לכאב ראש במובן המטפורי של המילה. כשכאב הראש עובר מהמובן המטפורי של המילה למובן המעשי ניתן לטפל באופן מיידי, בהתאם לסוג הכאב, מיגרנה או כאב הראש המכונה כאב ראש תעוקתי. במידה ומדובר בכאב ראש שמקורו במיגרנה ההופעה תהיה בדרך כלל דרמטית יותר ותלווה בכאב בצד אחד שמתגבר במאמץ ובחוסר סבילות לרעשים ולאור חזק.

מרבית הסובלים ממיגרנה מכירים היטב את התחושה הנלווית ואת הטיפול המתאים עבורם, בכל מקרה במקרים של סימפטומים אלה רצוי ליטול טיפול מותאם למיגרנה. חלקם הגדול של טיפולים אלה ניתן ללא מרשם רופא.

במקרים של כאב ראש רגיל (תעוקתי) התחושות שיופיעו הן של כאב מפוזר על פני כל הראש ולחץ באזור העיניים והמצח. כשסימפטומים אלה מורגשים מומלץ ליטול את אחד ממשככי הכאבים המוכרים לצורך הקלה מהירה. בכל מקרה, חשוב לזכור שצריכת אלכוהול בשילוב עם התרופות הללו וכל תרופה אחרת במתן דרך הפה, עלולה להיות מסוכנת.

 מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

 

דילוג לתוכן