חדשות נגישות-נט כיסא גלגלים משפט נגיש רכב נגיש

נתניה: שוטר רשם דוח לנכה שנאבק על חייו

עורך דין עמי מלול; "אני מצר ותמה מאופן קבלת ההחלטות של שוטרי התנועה, ואי-הפעלת שיקול הדעת של שוטר במקום האירוע. נהג ברכב נכה, אשר יושב עם כיסא גלגלים במקום כיסא נהג, עשה דרכו בכביש החוף, במהלך הסיבוב יצאה הרגל של הכיסא הגלגלים באורח נדיר. מוט ברזל, נתקע בין דוושת הגז לברקס... הייתי נכון להגיע עד לבית המשפט העליון במידת הצורך. אני שמח שהעוול תוקן והצדק נעשה".
עורך דין עמי מלול, בעל משרד עורכי דין מן העיר נתניה: "ייתי נכון להגיע עד לבית המשפט העליון..."
עורך דין עמי מלול, בעל משרד עורכי דין מן העיר נתניה: "ייתי נכון להגיע עד לבית המשפט העליון…"

רק בזכות תושיה הצליח נכה לעצור את רכבו לאחר שמוט מכיסא הגלגלים נתקע בין דוושות הגז והמעצור (ברקס) וגרם להאצת מהירות הרכב; במקום לשבח את הנהג על תושייתו בכך שמנע תאונה קשה, בחרו במשטרת התנועה להעניק לו דו"ח ושלילת רישיון. וזה סיפור המעשה המקומם בנסיבותיו אלו;

■  רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל נגישות-נט' ב’פייסבוק' או ב’טוויטר'

נכה ב'כיסא גלגלים', תושב העיר נתניה, שנהג על כביש החוף לכיוון צפון ב'רכב עם מעלון' אשר הותאם לצרכיו בכך שכיסא הנהג, הוחלף בכיסא הגלגלים שלו בסמוך ל'מכון וינגייט' על 'כביש 2' אירעה לנהג תקלה חמורה ומחרידה, כאשר באחד הסיבובים בדרך השתחרר מוט מ-כיסא הגלגלים שלו ונתקע בין דוושת הגז לדוושת המעצורים (ברקסים).

כתוצאה מכך, הואצה מהירות הרכב והנהג הנכה הלחוץ לא הצליח להאט את נסיעתו. כל ניסיונותיו, לשחרר את המוט הסורר, עלו בתוהו כשהבין, את חומרת מצבו, כי לא יוכל לעצור את הרכב בדרך המקובלת, החליט לסטות לשול הימני של הכביש, נצמד אל גדר ההפרדה ותוך כדי שפשוף וחיכוך רכבו בגדר ההפרדה הצליח בתושייתו ובמזל גדול מאד לעצור את רכבו.

שוטר, מ'משטרת התנועה הארצית', שעבר במקום הבחין במהירות הגבוהה בה נסע הנהג. הוא אף הבחין, שנהג הרכב נצמד לגדר ההפרדה בשול הימני. השוטר בדק ב-ממל"ז את מהירות הנסיעה והגיע ל'רכב הנכה' לאחר שהצליח כאמור, לעצור.

הנהג, הנרגש והנסער, סיפר לשוטר את מה שקרה, השוטר, מתברר, אף סייע לו ושחרר את המוט התקוע. אך חרף זאת, הפתיע והדהים את הנהג נהג הנכה, ו… רשם נגדו דו"ח בגין מהירות שאינה מותרת; 157 קמ"ש והזמנה לדין. זאת ועוד; למחרת נרגש ונסער ולאחר ברכת הגומל, פסל קצין משטרה את רישיונו של הנהג הנכה, פסילה מנהלית למשך של 30 ימים.

ההחלטה מעוררת המחלוקת של המשטרה, הגיע לפתחו של בית המשפט בחודש יולי, אשתקד. פרקליטו של הנהג, עו"ד עמי מלול, ממשרד עורך דין בנתניה. עורך דין עמי מלול, הינו בעל תואר ראשון במשפטים. את משרדו העצמאי הקים ברחוב גיבורי ישראל 15, בעיר נתניה,, ובו הוא מעניק מגוון רחב של שירותים משפטיים רחבים. לדידו של הנהג הנכה הנתנייתי אף הוא, עו"ד מלול, כבר הפך  בין לילה לגיבור ישראל שלו לאחר שהגיע ל'הסדר טיעון' עם התביעה, על פיו הורדה מהירות הנסיעה מ-157 קמ"ש למהירות נסיעה של 140 קמ"ש.

כב' השופטת רות וקסמן, מבית משפט השלום בעיר פתח תקווה, קיבלה את טיעוניו של עו"ד מלול, ואישרה את הסדר הטיעון בין הצדדים, ובפועל אישרה 30 ימי פסילה החופפים לפסילה המנהלית אותה ריצה. בכך, יצא הנהג\ ללא עונש או שלילת נקודות ורישיון.

עו"ד מלול, מסר לעיתונאית אופירה חסיד ממערכת עיתון 'קול השרון – נתניה און ליין', כי; "אני מצר ותמה מאופן קבלת ההחלטות של שוטרי התנועה, ואי-הפעלת שיקול הדעת של שוטר במקום האירוע. נהג ברכב נכה, אשר יושב עם כיסא גלגלים במקום כיסא נהג, עשה דרכו בכביש החוף, במהלך הסיבוב יצא מוט הרגל של הכיסא הגלגלים באורח נדיר, ונתקע בין דוושת הגז לברקס. הנהג, בקור רוח ובתושייה מדהימה, הוריד את ההילוך ל"ניוטרל" ובעזרת מעקה הבטיחות בשול הדרך,  תוך שהוא נצמד אליו, הצליח לייצב את הרכב עד כדי עצירה מוחלטת, מבלי שגרם לפגיעה במשתמשי הדרך.

ואן מונגש למשתמש כיסא גלגלים ממונע | צילום: הדמיה
ואן מונגש למשתמש כיסא גלגלים ממונע | צילום: הדמיה

השוטר שהגיע אל הנהג, ראה את המקרה, ואף סייע לנהג לצלם את התקלה ואף חילץ את המוט מהדוושה. אולם, במקום לתת לנהג צל"ש על תושייתו, בחר באופן מפתיע, לתת לנהג דו"ח והזמנה אל בית משפט, ואף למחרת נשלל מנהלית 30 יום רישיונו של הנהג הנכה הזקוק לרכב המשמש לו כרגליים. המשטרה, הוסיפה בכך, חטא על פשע".

כב' השופטת רות וקסמן, קיבלה במלואם את טיעוניו של ערך הדין מלול, האומר; "לא יתכן, ששוטר, יגרום לניהול הליך משפטי מיותר כל-כך בגלל חוסר הפעלת שיקול דעת. חמורה מכך, היא החלטתו של הקצין הממונה, ששלל מנהלית 30 יום את רישיונו של הנהג".

עו"ד מלול, סיכם את תגובתו בסיפוק; "אני שמח, כי בית המשפט וב"כ המדינה, היו יותר אנושיים ומקצועיים מאותו שוטר, חסר שיקול דעת. הם הבינו מיד, כי מדובר ב'כשל טכני' שאינו באשמת הנהג הנכה, בכך יצאנו, ללא יום אחד של שלילה. במקרה הנ"ל, הייתי נכון להגיע עד לבית המשפט העליון במידת הצורך. אני שמח שהעוול תוקן והצדק נעשה".

מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן, ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

דילוג לתוכן