יופי נגיש

ירין שחף, מגלה: איך מנבאים את תחזית היופי

◄ מי ממציא את תחזית יופי, איך יוצרים תחזית יופי, כיצד הופכת תחזית אופנה מעוד רעיון לתופעה חוצה-קהלים בעולם מהן ההשראות לשלושת המגמות העתידיות והאם גם אתה יכול להוביל טרנד? על כל אלה השיב בפני כ-60 אנשי תקשורת ומובילי דעה בתחומי האופנה והיופי התכנסו לפני 10 ימים (20.07.16) מר ירין שחף (Yarin Shahaf), הכהן הגדול של האיפור ישראלי המבוקש, שכבר כובש את אירופה ומלמד גם בערים; ברלין ושטוקהולם, תוך שהוא עוסק בתחזיות טרנדים של אופנה ויופי.
[pojo-gallery id="6902"]

סיכום תחזיות היופי הבולטות לשנים 2017/18; איפור עיניים "מרושל" ו"לא עשוי", קווי איפור ללא טשטוש ואפילו כיתמיים (ללא מעברי צבע). כל זאת כחלק ממגמות עיצוביות השולטות באופנה בכלל: ג'ינסים קרועים ונעלי סניקרס מלוכלכות. שילובים של צלליות קרמיות ואבקתיות גם יחד, אשר יצרו מראה כיתמי ולא מסודר. איפורי עיניים ב"תלת ממד" מודגש: חברות האיפור יציעו ללקוחות תוספות של אביזרים זעירים (כגון: גבישים, חרוזים, ועוד) אשר יודבקו מעל האייליינר. בנוסף לאלה, יוצעו ללקוחות גם אבקות מנצנצות, שיונחו מעל שפתונים. הצבעים הבולטים: שחור, אפור, סגול פוקסיה וכתום. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’נגישות-נט'ב’פייסבוק' או ב’טוויטר'

מי ממציא את תחזית היופי, איך יוצרים תחזית יופי, כיצד הופכת תחזית אופנה מעוד רעיון לתופעה חוצה-קהלים בעולם מהן ההשראות לשלושת המגמות העתידיות והאם גם אתה יכול להוביל טרנד? על כל אלה השיב בפני כ-60 אנשי תקשורת ומובילי דעה בתחומי האופנה והיופי התכנסו בשבוע שעבר (רביעי, י"ד תמוז, תשע"ו | 20.07.16) מר ירין שחף (Yarin Shahaf), הכהן הגדול של האיפור ישראלי, מנהל בית הספר הגבוה למקצועות היופי, תל אביב שרק לאחרונה, שידרג את עצמו ועבר למבנה מרווח, שמשתרע על 4 קומות מרשימות כשבקומה הרביעית גלריה לאומנות עכשווית לטובת יוצרים צעירים. שחף, המבוקש, שכבר כובש את אירופה מלמד גם בערים; ברלין ובשטוקהולם, תוך שהוא עוסק בתחזיות טרנדים של אופנה ויופי.

 

█ שחף, האיש שנולד עם פודרה ביד

בוגריו של בית הספר המוביל בישראל למקצועות היופי, בהנחייתו של ירין שחף, הם ה-"ויז'ואליסטים" של העתיד, כישרונות צעירים המהווים את הדור הבא של אמני ה-"טוטאל-לוק" המתמחים במקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות. עבור אותם אנשי יצירה ועבור מובילי הדעה באשר הם, מציג מדי שנה שחף את תחזית מגמות היופי לשנים הבאות ומשחרר מגזין יוקרתי ומעוצב בו הוא חושף את משנת האיפור והאפנה שלו לשנים הבאות. מדובר בצילומי  דוגמניות המצולמות במראות עתידיים של העונות הבאות.

אבל רגע לפני הסקירה. מי יודע יותר מירין שחף, מנהל את בית הספר המוביל בישראל למקצועות היופי שבהעברת מכחול אחד בצבע הנכון במקום הנכון, נמחק הפגם, אולי גם הגיל, אבל זה הבל היופי ושקר החן. גם ליופי יש חוקים משלו זאת בניגוד לדעתו של שחף, כיום, אשר המאמץ את הגישה, כי הכול אבל ממש הכל, אפשרי בתעשיית היופי, החל מאיפור שכזה מרוח על העפעפיים, שפתיים חושניות בליפסטיק שחור ומסתורי שכזה או מכנסיים חדשות קרועות ובלויות ללבוש צבעוני רועש בצבעיו ובניגודיותו ועד לקשירת שרוכים במרכז נעלי הספורט המקנה לך "טרנד" חדש.

הוא מציין כבר קרוב לשלושה שנות עשורים של הוראה. שחף, האיש שנולד עם פודרה ביד, כבר לא ילד. הוא נושק ל- 54 וממשיך לשמור על חזות צעירה וממריאה עם אומנותו ועסקיו, שחף, לא?! ככותב שורות אלו, ציפיתי לפגוש בשבוע שעבר, איש תשוש משהו אך שבע רצון מעצמו עם סיגר בזוית פיו, איש המספר כיצד כבש את האתמול שהביא אותו עד הלום ונדהמתי לגלות מהרצאתו הקולחת ויותר מכל את הילד שהגיח מתוכו שחולם יותר מכל על המחר.

האיש-ילד-ציפור שעוד חולם על המחר ומגשים את חלומותיו, תוך כדי תנועה ומעוף ומעל לכל, פרצה ממנו במהלך ההרצאה, אותה תשוקה שכזו, עם אותו הניצוץ הזה שבעיניים שתמצאו אותו רק אצל מעטים אם בכלל בתחום אומנותו / מקצועואיך נוצרת תחזית אופנה? תשובה גם בסרטון שלפניכם;

https://youtu.be/z-5LeV17AhE

בהרצאתו חשף  ירין שחף (YARIN SHAHAF) את  TRENDS FORECAST לשנים; 2017-2018 את המגמות בעולם היופי בתחומי; איפור – אופנה – שיער – סטיילינג; המספר הרב של התיאורים למושג; 'טרנד' כמוה כמספר הטרנדים שמגיחים מדי שבוע במדורי האופנה. ה"טרנדולוגים" עוסקים בשאלה האין סופית מה גורם למוצר אחד להפוך לפריט חובה, ואילו לאחר להיעלם. איזו סקלה של צבעים תהפוך לדבר הבא ומה כבר שייך לאתמול?" לדבריו של שחף; "מי שיגלה את נוסחת הפלא, ישפיע על ההתנהגות הצרכנית, ויחולל שינויי אפנתי וכלכלי".

שחף, האיש שנולד עם פודרה ביד

שחף, מסביר; "כדי ליצור תחזית מהימנה ככל האפשר, כזו שתדייק בממצאים שלה, אני נעזר במחקרים, בשיחות עם אנשי מפתח, טרנדולוגים עמיתים ויוצר מחקר משלי. המחקר מתבסס על הלכי רוח בעולמות הכלכלה, הפוליטיקה, הסוציולוגיה והעיצוב. תחזית טובה מנסה 'לנבא' את רצונות האנשים בכלל ואת ההתנהלות העיצוב והצרכנית בפרט".

כיצד הופכת תחזית אופנה מעוד רעיון לתופעה חוצה-קהלים?

ירין שחף, משיב; "התשובה טמונה  בצמד המילים ההפכפך; תחזית/טרנד. כולנו רוצים להיות שונים ומיוחדים, אבל מצד שני, רוצים להיות כמו כולם. תחזית מוצלחת מכתיבה את הדבר הבא – זה שכולם מדברים עליו. טרנד הוא נוהג צרכני המתפשט במהירות ומסמן לקהל אשר מבקש להרגיש שייך. זהו צורך בסיסי אנושי. כולם רוצים להיראות שונה ומיוחד אבל להידמות לאחרים. המובילים האופנתיים הם הראשונים שמאמצים את הטרנד והם גם אלה שזונחים אותו לטובת הדבר הבא. דוגמה מצוינת היא הפייסבוק.

אנשים הצטרפו, כי 'כולם היו שם' ואז לאט-לאט מתחילים לעזוב בדיוק מאותה הסיבה. הטרנד העכשווי הוא קבוצות חברתיות בעלי תחום עניין משותף, כדוגמת; LinkedIn או Pinterest".

█ איך אני יכול להפוך שותף בהובלת טרנד?

מגזין התחזיות לשנים 2017/18 מצטרף לתחזיות היופי והעיצוב שיוצר ירין שחף, כבר משנת 2014. תהליך יצירת התחזית מאפשר לכול אמן ותלמיד ליצור לעצמו "מעבדה פרטית משלו" ולהפוך שותף פעיל בהובלת מגמות.

מקורות ההשראה לתחזיות 2017/18, מגיעים משלושה כיוונים שונים. כל מקור הנו מעיין של דימויים עצמאיים, אולם חיבור וסינתזה של שלושתם, דרך תהליך פרוק והרכבה, מעניק ערב רב של דימויים ואסוציאציות המהווים יחד את הצבעים, המרקמים והסגנונות של 2017/18.

█ מהן  ההשראות לשלושת המגמות העתידיות?

לפי תפיסתו של שחף, מתברר; "ההשראות העיקריות לקוחות מהסרטים בשחור לבן, של ימי ראשית הקולנוע, מי האוקיינוס ו-מדינת פרו.

BLACK&WHITE FILMS: 1

עיקר ההשראה למראות אלה נבעה מהתרחשות באולם בעת ההקרנה: ישיבה בצוותא באולם האפל, ההתלחשויות בקהל, האור הבוקע מן המסך אל תוך האולם החשוך. מתוך אלה מגיעים צבעים ניגודיים של שחור לבן, מעט מרושלים אך בעלי נוכחות.

איפור: בסיס מייק-אפ במרקם מאט ומונוכרומטי, כמראה השחקניות בהוליווד, בשנות ה-40 של המאה הקודמת. השפתונים והצלליות בצבעים הקלסיים, יפנו את הבמה לגוני אפור כענני גשם ועד שחור פחם. סיומת מרושלת ולא אחידה של קו האיילינר, לצד תוספות של חומרים תלת-ממדיים, למוצרי איפור שעד כה היו "שטוחים". מראה גבות "לא עשוי" בגוון בהיר יותר מצבע השיער ועם סממנים  גרפיים, כמו; פסים, נקודות, ועוד.

שיער: יצירת "מסגרת" לפנים. הסתרת המצח והגבות. צביעת השיער בגוון אגוז לוז.

:Peru

עולם האופנה יושפע מבגדי הפולקלור הפרואנים העשירים בהדפסים גאומטריים וצבעוניים. גווני התחזית מתבטאים בצבעים נועזים ועוצמתיים, לצד מראות טבעיים, השאובים מהנוף החקלאי המקומי. בפרו, לכובע משמעות רבה. כל אזור מאופיין בכובע שונה. כובעים אלה מהווים השראה לתסרוקות גבוהות, שבתוכן שזורות צמות המדמות כובע ענק.

איפור: בסיס מייק-אפ עם נגיעות של הברקה במקומות הגבוהים בפנים. צלליות מט מטושטשות בגווני ורוד-פוקסיה וכתום-תפוז עם נגיעות של גלוס. מראה שפתיים "לא עשוי", הנחה מרושלת וכיתמית של שפתונים בגווני הצללית.

שיער: מגמת ה"פיוז'ן"- תסרוקות המדמות כובע, הידוק השיער בצדדים ו"נפילה" של שיער חופשי לכיוון הפנים או קליעת צמות לתסרוקות גבוהות.

3 :Ocean

מי האוקיינוסים מהווים כשני שליש משטחו של כדור הארץ. במים, רב הנסתר על הגלוי. במשך שנים סיפרו יורדי ים, אגדות על יצורי פלא השוכנים בקרקעית הים ומגיחים לעתים נדירות. לא בכדי, מצולות הים משמשות לעתים כביטוי לירי לנפש האדם.

איפור:  הצללות והארות רכות. "פיסול" רך של הפנים. הנחה "לא עשויה" של צלליות במרקמים שונים. צלליות אבקה וצלליות קרם מונחות בטפיחות סביב העין והנחת גלוס על הצללית המדמות מראה רטוב. קו האייליינר הקלאסי מנוקד בלבן. הצלליות הונחו עם מכחולי טקסטורה, כדי להעניק מראה המדמה אלמוגים ושוניות דגים.

שיער: תסרוקות אסופות בתנועת בגלים. השיער הנופל על הפנים, כמו שנראה לאחר רחצה.

 סיכום תחזיות היופי הבולטות לשנים 2017/18

ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג, והתסרוקות, כבר יודע איך נתאפר, נסתרק, ונתעצב בשנים 2017-18.  הראייה לכך: הפקת קטלוג אופנתי מושקע שבו הוא חוזה טרנדים עתידיים ובדרכו הצנועה סיכם שחף את תחזיות היופי הבולטות לשנים 2017/18;

  • איפור עיניים "מרושל" ו"לא עשוי", קווי איפור ללא טשטוש ואפילו כיתמיים (ללא מעברי צבע). כל זאת כחלק ממגמות עיצוביות השולטות באופנה בכלל: ג'ינסים קרועים ונעלי סניקרס מלוכלכות.
  • שילובים של צלליות קרמיות ואבקתיות גם יחד, אשר יצרו מראה כתמי ולא מסודר.
  • איפורי עיניים ב"תלת ממד" מודגש: חברות האיפור יציעו ללקוחות תוספות של אביזרים זעירים (כגון: גבישים, חרוזים, ועוד) אשר יודבקו מעל האייליינר. בנוסף לאלה, יוצעו ללקוחות גם אבקות מנצנצות, שיונחו מעל שפתונים.
  • הצבעים הבולטים: שחור, אפור, סגול פוקסיה וכתום.

█ קרדיטים;

  • עודד שחף, יחסי ציבור
  • צילום; הילה אלקיים
  • איפור; ירין שחף
  • ע. מאפר; אילנה קוליחנוב
  • ע. מאפר; יסמין מגן
  • סטיילינג; גלי גרינפלד דרייר
  • עיצוב שיער; ליאו בן דוד
  • דוגמניות; טניה ודניאל ממסוכנות MC2 ומיה מסוכנות SAY TALENT

◄ אל אתר ירין שחף.

 מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן