חדשות נגישות-נט

11 צעירים עם צרכים מיוחדים הושבעו לצה"ל

11 הצעירים שנשבעו לצה"ל בגילאי 19-21, עם צרכים מיוחדים ברמות שונות, נמצאים בחינוך המיוחד בבית הספר 'יובלים' ברמלה, אשר כמו חבריהם, רוצים להיות חלק מהחברה הישראלית ולהתגייס לצה"ל ◄ האלוף במיל' גבי אופיר מייסד 'תכנית גדולים במדים' אמר בטקס; "ראינו היום צעירים ממגזרים שבדרך כלל אינם מתגייסים, נשבעים אמונים לצה"ל, אין ספק שזוהי ההצלחה לכל החברה הישראלית".
11 הושבעו לצבא הגנה לישראל, 11 צעירים עם צרכים מיוחדים המשתתפים בתכנית גדולים במדים
11 הושבעו לצבא הגנה לישראל, 11 צעירים עם צרכים מיוחדים המשתתפים בתכנית גדולים במדים | צילום: חנה עזריאל

בטקס מרגש בגבעת התחמושת (אתר לאומי להנצחה ולהנחלת מורשת המערכה על ירושלים במלחמת ששת הימים) שהתקיים הבוקר (שני, כ"ט באדר התשע"ז) הושבעו לצבא הגנה לישראל, 11 צעירים עם צרכים מיוחדים המשתתפים בתכנית 'גדולים במדים' של עמותת 'יד לילד המיוחד'.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’נגישות-נטב’פייסבוק' או ב’טוויטר'.

האלוף במיל' גבי אופיר, מייסד עמותת גדולים במדים; "ראינו היום צעירים ממגזרים שבדרך כלל אינם מתגייסים, נשבעים אמונים לצה"ל, אין ספק שזוהי ההצלחה לכל החברה הישראלית".

11 צעירים עם צרכים מיוחדים המשתתפים בתכנית 'גדולים במדים' של עמותת 'יד לילד המיוחד' נשבעו הבוקר לצהל בטקס מרגש בגבעת התחמושת בהשתתפות נציגי פיקוד העורף, נשיא עמותת גדולים במדים אלוף במיל' גבי אופיר, יעל ענתבי סגנית ראש העיר ירושלים, משפחות, חברים ועוד.

11 הצעירים שנשבעו לצה"ל בגילאי 19-21, עם צרכים מיוחדים ברמות שונות, נמצאים בחינוך המיוחד בבית הספר 'יובלים' ברמלה, אשר כמו חבריהם, רוצים להיות חלק מהחברה הישראלית ולהתגייס לצה"ל.

תכנית גדולים במדים של עמותת "יד לילד המיוחד", אפשרה את שיתוף הפעולה והכנסתם לצהל וכך, במשך יומיים בשבוע, עולים הצעירים על מדים ומשרתים כחיילים מהשורה בבסיס פיקוד העורף ברמלה. לאחר שיסיימו את הלימודים ימשיכו החיילים לפקוד את בסיס הפיקוד מדי יום עד לשחרורם בבקו"ם כמו כל חייל וחיילת בצהל.

"גדולים במדים" הוא פרויקט ייחודי של עמותת "יד לילד המיוחד"

לפני הטקס סיירו החיילים באתרי מורשת העם היהודי וברובע היהודי ולאחר מכן, תרגלו תרגילי סדר ונשבעו אמונים לצהל בגבעת התחמושת. הצעירים, שחלקם עם קשיי תקשור, התאמנו מספר שבועות על נוסח השבועה הצהלית ביניהם נמצא גם ו' צעיר מוסלמי מקלנסווה אשר בתום הטקס ההשבעה לצהל קיבל קוראן.

"גדולים במדים" הוא פרויקט ייחודי של עמותת "יד לילד המיוחד" ומטרתו גיוס צעירים עם מוגבלויות לצהל | צילום: חנה עזריאל
"גדולים במדים" הוא פרויקט ייחודי של עמותת "יד לילד המיוחד" ומטרתו גיוס צעירים עם מוגבלויות לצהל | צילום: חנה עזריאל

עמו נשבע חברו י' מכפר חסידים, צעיר ממשפחה חרדית החולם להיות לוחם ומשרת ביחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף.

האלוף במיל' גבי אופיר מייסד 'תכנית גדולים במדים' אמר בטקס; "ראינו היום צעירים ממגזרים שבדרך כלל אינם מתגייסים, נשבעים אמונים לצבא הגנה לישראל, אין ספק שזוהי ההצלחה לכל החברה הישראלית".

את ההחלטה לקיים את טקס ההשבעה בגבעת התחמושת בירושלים קיבלו בעמותת יד לילד המיוחד מכיוון שהיא מסמלת את גבורת לוחמים כשם שהצעירים הללו, המתמודדים ונלחמים מדי יום על כבודם לשרת בצבא וכדי להעניק להם חוויה מיוחדת במינה ולחבר אותם ככל האפשר לחברים האחרים ה"רגילים" שעברו טקסי השבעה ומסלול חיול דומה.

לאחר קבלת אישורים מצה"ל ובסמוך ל"יום המעשים הטובים" התאפשר קיום הטקס.

"גדולים במדים" הוא פרויקט ייחודי של עמותת "יד לילד המיוחד" ומטרתו גיוס צעירים עם מוגבלויות לצהל. עד כה שולבו בצבא למעלה מ-320 צעירים וצעירות בעלי מוגבלויות שונות המשרתים ב-21 בסיסים.

האלוף במיל' גבי אופיר מייסד 'תכנית גדולים במדים'; "אין ספק שזוהי ההצלחה לכל החברה הישראלית | צילום: חנה עזריאל
האלוף במיל' גבי אופיר מייסד 'תכנית גדולים במדים'; "אין ספק שזוהי ההצלחה לכל החברה הישראלית" | צילום: חנה עזריאל

בשנת 2017, ישולבו 150 חיילים וחיילות חדשים. הצעירים והצעירות תורמים רבות לצבא במגוון תפקידים שונים, ונתמכים על ידי צוות מקצועי של העמותה לאורך כל תקופת השירות. יושב ראש העמותה, הינו האלוף במיל' גבי אופיר, נשיא "גדולים במדים" הינו האלוף במיל' יפתח רון טל – יושב ראש חברת החשמל.

█  עמותת 'יד לילד המיוחד'

עמותת 'יד לילד המיוחד' הוקמה בשנת 2005 על ידי קבוצת הורים עם צרכים מיוחדים שהחליטו לייצר כתובת שתאגד את כל האמצעים, ההדרכות, והאפשרויות לרשות הורים נוספים מכל חלקי הארץ.

ילד לילד המיוחד חולשת על מגוון פרויקטים המציעים שירותים ואלטרנטיבות עבור הילדים המיוחדים, הוריהם ובני המשפחה.

לעמותה אלפי מתנדבות ומתנדבים העומדים לרשות ילדים ובוגרים עם מוגבלויות ומסייעים להם ליעדים ברורים המשפרים את איכות חייהם, מקנים להם מימד של תנופה וצמיחה ומביאים אותם לעצמאות, להשתתפות פעילה בחיי הקהילה ולהשתלבות בחברה.

מייסד העמותה, הרב מנדי בליניצקי, משמש כמנכל משנת 2004.

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן