דת | יהדות חדשות

יהודי, איסלמי, נוצרי ודרוזי נפגשים בכנס… אנשים עם מוגבלות

הכנס הייחודי, יתקיים מחר (שלישי, ט”ז שבט ה’תש”פ, ה-.11.02.20) בעיר נצרת, יעסוק בתפקידם של אנשי הדת והקהילות הדתיות בקידום השוויון וההשתלבות של אנשים עם מוגבלות בקהילה, לצד העלאת סיפורים ומקרים אישיים של אנשים עם מוגבלות מהדתות השונות ◄ על פי נתוני 'נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות' במדינת ישראל, חיים כיום 1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות, המהווים כ-20% מהאוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל ◄ בקרב 'אנשים עם מוגבלות' קיימים פערים בתחומי התעסוקה, ההשכלה, ההכנסה ותחומים נוספים, אל מול אוכלוסיית האנשים ללא מוגבלות.
אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ברקע סימני דת; יהודי, איסלמי, נוצרי ודרוזי | צילום: depositphotos.com | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אברמי טורם

יהודי, איסלמי, נוצרי ודרוזי נפגשים בכנס מיוחד בנושא; 'אנשים עם מוגבלות' לא. אבל ממש לא מדובר בבדיחה – אלא בכנס חשוּב ורציני שיתקיים מחר (שני, ט"ז שבט ה'תש"פ, ה-.11.02.20) יתכנסו אנשי דת בכירים ביהדות, באסלאם, בנצרות ודרוזים בכנס מיוחד; 'הדת כדרך לשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה' במלון גולדן קראון בעיר נצרת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הכנס הייחודי, יעסוק בתפקידם של אנשי הדת והקהילות הדתיות בקידום השוויון וההשתלבות של אנשים עם מוגבלות בקהילה, לצד העלאת סיפורים ומקרים אישיים של אנשים עם מוגבלות מהדתות השונות.

על פי נתוני 'נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות' במדינת ישראל, חיים כיום 1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות, המהווים כ-20% מהאוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל.

בקרב 'אנשים עם מוגבלות' קיימים פערים בתחומי התעסוקה, ההשכלה, ההכנסה ותחומים נוספים, אל מול אוכלוסיית האנשים ללא מוגבלות.

היוזמה לכנס "הדת כדרך לשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה" מגיעה על רקע זיהוי הקהילה הדתית כגורם אשר יכול לסייע באופן משמעותי בקידום השוויון וההשתלבות של אנשים עם מוגבלות.

זאת, לצד זיהוי חסמים שלעתים קיימים המונעים את השתתפותם המלאה של אנשים עם מוגבלות בחיים הדתיים, בין אם בגלל היעדר הנגשה, או הגבלות שונות שמטילה הדת על יכולת ההשתתפות (כגון; עליה לתורה, כניסה למקומות קדושים, עם; כלב נחייה או כיסא גלגלים וכו').

במהלך הכנס, יתקיימו פאנלים שונים בהם: הדת כדרך לשילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה, פאנל שיביא את סיפוריהם האישיים של אנשים עם מוגבלות מדתות שונות.

כמו כן, יוצגו שותפויות ויוזמות קהילתיות של הדתות השונות לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה.

דובר נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מר יובל גורן ועורך דין אמיר סגיר, דובר מחוזות חיפה והצפון, אחראי תקשורת ערבית ודובר היחידות המקצועיות, של משרד המשפטים, מסרו לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' כי; לרגל הכנס, כי בין המשתתפים (רשימה חלקית);

בפאנל הפתיחה של הכנס, ישוחח נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, מר אברמי טורם, עם אנשי דת בכירים מארבע הדתות המרכזיות בישראל;

כבוד הקאדי דר' איאד זחאלקה, מנהל בתי הדין השרעיים לערעורים וקאדי בבית דין שרעי לערעורים; אל שיח' מואפק טריף, ראש העדה הדרוזית בישראל; ארכיבישוף דר' יוסף מתא, ראש הכנסייה היוונית-קתולית בישראל;

הרב ישעיהו הרצל, רב העיר נוף הגליל (נצרת עלית) מר בועז אורדמן, ראש עיריית נצרת, מר עלי סלאם, מנכל ארגון "רבני ורבניות בית הלל" על תפקידם של אנשי הדת והקהילות הדתיות בקידום השוויון וההשתלבות של אנשים עם מוגבלות בקהילה. וכן נציגות בכירה של כל הדתות בארץ.

הכנס פונה לכלל הדתות והוא נערך בשותפות בין נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, אגף הדתות במשרד הפנים, משרד העבודה והרווחה, ג'וינט-ישראל מעבר למגבלות וקרן רודרמן.

אל; סדר יום הדת כדרך לשילוב אנשים עם מוגבלויות – ב-שפה העברית.

אל; סדר יום הדת כדרך לשילוב אנשים עם מוגבלויות – בשפה הערבית.

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

דילוג לתוכן