חדשות נגישות-נט כלכלה נגישה קהילה נגישה

הנכים מאשימים: כחלון מתנגד להעלאת הקצבאות

ראשי המאבק במטה הפעולה של הנכים, טוענים כי "אנו ערים להתנגדות הבלתי נתפשת מצד האוצר, והעומד בראשו השר משה כחלון, שנחשף ומכיר לפני ולפנים, מוגבלות ומצוקה כלכלית מהי ◄ נציג מטה הפעולה של הנכים מר ירון לוי; "דבריה הכנים של חה"כ בוקר, הטעינו ורוממו את רוחם של את כלל הנוכחים שתשתתפו בהפגנה...".
הנכים מאשימים: כחלון מתנגד להעלאת הקצבאות
הנכים מאשימים: כחלון מתנגד להעלאת הקצבאות

כ-700 איש ואישה מרחבי הארץ, הגיעו אמש (רביעי, י"ד תמוז, תשע"ו) אל עצרת התמיכה בהצעת החוק להשוואת קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום, במטרה להשיג מודעות חברתית ותמיכת הציבור כמנוף לחץ על השר משה כחלון המתנגד להעלאת הקצבאות והשוואתן לגובה שכר המינימום, עליה נאבקת ואותה דוחפת מול משרד האוצר וגם נגד חבריה במפלגה סגנית יושבת ראש הכנסת.

חברת הכנסת הגב' נאוה בוקר (סיעת הליכוד) הפכה ל'יקירת הנכים' יעידו התשואות בהן התקבלה כשנשאה נאום תמיכה בצדקת המאבק ומחויבותה להעברת החוק בהקדם.

הצעת החוק של חברת הכנסת נאוה בוקר, תידון בראשית השבוע הבא (24.7.2016) בוועדת שרים לחקיקה בראשותה של השרה איילת שקד. הצעת חוק להשוואת קצבת הנכות לשכר המינימום, עלתה בכנסת כבר לפני מספר חודשים על ידי חברת הכנסת הגברת בוקר. להצעת החוק, יש כעת 81 חברי כנסת מכל הסיעות התומכים.

https://youtu.be/TnDIaLcvZuc

בישראל חיים כיום כ- 235,000 נכים, מתוכם 188,000 מקבלים קצבת נכות מלאה מטעם המוסד לביטוח לאומי, בסך 2342 ₪, קצבה המשמשת אותם למחייתם לרוב הנכים דרגת אי כושר השתכרות מעבודה של 100% כתוצאה מנכותם הרפואית הקשה.

ראשי המאבק במטה הפעולה של הנכים, טוענים, ; "אנו ערים להתנגדות הבלתי נתפשת מצד האוצר, והעומד בראשו השר משה כחלון, שנחשף ומכיר לפני ולפנים, מוגבלות ומצוקה כלכלית מהי; ואיש מאיתנו לא ינום ולא ישן עד לרגע בו יתעורר ויביט בשתי עיניו ברבע מיליון איש שכל חטאם הוא שלא שפר עליהם גורלם ונאלצו לחזר לפתחו של המוסד לביטוח לאומי ולאחר ששבעו מרורים נאלצים להתקיים מקצבה עלובה ומבישה של 2342 ש"ח לחודש"!

700 איש ואישה מרחבי הארץ, הגיעו אמש לעצרת התמיכה בהצעת החוק
כ-700 איש ואישה מרחבי הארץ, הגיעו אמש לעצרת התמיכה בהצעת החוק

ראשי המאבק משבחים את חה"כ בוקר אשר הציבה את ציבור הנכים במקום, שכבר בשלב בו הניחה הצעת חוק, מידתית שניכרת בה ערבות הדדית, הצעה ברת-יישום עליה חתומים 83 ח"כ (מתוך 90 הרשאים), ומבחינתם פעולה זו תיזכר כהיסטורית עבורם, מה שטרם הושג בכנסת ישראל לדורותיה!

נציג מטה הפעולה של הנכים מר ירון לוי, מספר, כי דבריה הכנים של חה"כ בוקר, הטעינו ורוממו את רוחם של את כלל הנוכחים שתשתתפו בהפגנה, שלא מאבדים תקווה ואוזרים כוחות ותעצומות נפש להמשיך ולהוות רוח גבית, כולם כאחד פועלים להצלחתה של חה"כ נאוה בוקר, הצלחתה היא הצלחתנו …

About the author

שולי סונגו

שולי סונגו, מעורכות אתר נגישות-נט, עיסוקה העיקרי מנהלת חשבונות מדופלמת עשרות שנים בתחום.

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן