חדשות נגישות קהילה

יישובים לשילוב בעלי צרכים מיוחדים יוקמו לאחר 3 שנים

קבינט הדיור בראשות שר האוצר משה כחלון אישר את הקמתם של שני יישובים ייעודיים לשילוב בעלי צרכים מיוחדים. היישוב שיבולת בגליל ודניאל בנגב קיבלו את אישור קבינט הדיור לצאת לדרך 3 שנים לאחר שאושרו במועצה הארצית לתכנון ובניה. עשרים אחוזים מהתושבים ביישובים, יהיו בעלי מוגבלויות ◄סחבת, הביאה לכך ש-3 השנים התכנית לא קודמה. כעת, יושב ראש קבינט הדיור מר משה כחלון שביקש להעלות ולקדם התכנית ◄שר האוצר מר כחלון: "אני שמח שעכשיו אנחנו מיישמים את גישת השילוב של בעלי צרכים מיוחדים גם בדיור".
שר האוצר מר משה כחלון
שר האוצר מר משה כחלון

לאחר שלוש שנים אישר היום (שני, ב' באלול התשע"ח) 'קבינט הדיור' בראשות שר האוצר משה כחלון, את התכנית להקמת שני יישובים חדשים בגליל ובנגב; שיבולת בגליל התחתון וכמו כן, היישוב "דָּנִיֵּאל" שבמועצה האזורית מרחבים, אשר יועדו מלכתחילה לשילוב בעלי צרכים מיוחדים בקהילה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הישוב שיבולת, הנו מודל ייחודי לשילובם של אנשים עם צרכים מיוחדים, המוקם בימים אלו בגליל התחתון. בכפר השילוב, יגורו דיירים בעלי צרכים מיוחדים וישתלבו כחלק טבעי ותורם בתוך הקהילה.

שיבולת, יהיה מקום ייחודיי שמסמל אות וקריאת כיוון לחברה הישראלית שכולנו שווים וכך, יש לפעול וברוח זאת לחיות".

היישוב "דָּנִיֵּאל" שבמועצה האזורית מרחבים, אשר יועד מלכתחילה לשילוב בעלי צרכים מיוחדים בקהילה.

בהצעת החלטת הקבינט, נכתב כי; "ביקוש גבוה בקרב משפחות של אנשים בעלי מוגבלויות, בצד הקושי למצוא אתרים מתאימים לשילוב בעלי מוגבלויות בקהילה, הוליד את הרעיון להקמת כפר קהילתי משולב חדש, שייתן מענה לבעלי צרכים מיוחדים החיים בתוך קהילה נורמטיבית, כחלק בלתי נפרד ממנה".

█ סחבת, הביאה לכך ש-3 שנים התכנית להקמת שני יישובים לשילוב בעלי צרכים מיוחדים – לא קודמה 

אישור ההחלטה בקבינט הדיור, מהווה יריית פתיחה להוצאה לפועל לבניית שני היישובים לאחר שאושרו כבר לפני 3 שנים במועצה הארצית לתכנון ובנייה בנובמבר 2015.

סחבת, הביאה לכך ששלוש השנים התכנית לא קודמה. כעת, יושב ראש קבינט הדיור מר משה כחלון אשר ביקש להעלות ולקדם את התכנית.

היישובים, יוקמו בסמוך ליישובים קיימים: דָּנִיֵּאל בסמוך למוסד "עלה נגב" בנגב והישוב שיבולת בסמוך לבית רימון בגליל התחתון.

שר האוצר מר משה כחלון, אמר, כי; "הבית של אדם הוא הביטחון שלו. הטיפול במשבר הדיור היא משימה לאומית שאנחנו מוודאים שיגיע לכולם. חובתנו כחברה לטפל ב'בעלי הצרכים המיוחדים' בכל הרבדים האפשריים.

הגישות כיום אומרות שהשילוב הוא הדרך הנכונה לחזק את האוכלוסיות הללו בחינוך ובתעסוקה, ואני שמח שעכשיו אנחנו מיישמים את גישת השילוב גם בדיור ובהתיישבות".

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

דילוג לתוכן