חדשות נגישות-נט כלכלה נגישה כסף נגיש

מקבלי קצבאות נכות יזכו למענק חד-פעמי פיצוי בעיכוב הקצבאות

לדרישת יושב ראש הוועדה חבר כנסת חיים כץ מטעם סיעת הליכוד: 64,000 ילדים נכים נוספים יקבלו מענק של 1,000 ₪ ◄ יושב ראש ארגון 'נכה לא חצי בנאדם' מר אלכס פרידמן, אמר; "אנחנו כולם יושבים כאן מאוחדים וזה לא פשוט, אנחנו מברכים על החוק הזה, אבל חשוב לנו להפוך את המענק הזה ל'הסדר קבע' ברגע שיהיה אפשרי".​
יושב ראש ועדת העבודה, הרווחה והבריאות חבר כנסת חיים כץ, ברקע: נכים מקבלי קצבאות | צילום כנסת | עיבוד: שולי סונגו ©
חבר כנסת חיים כץ

כתחליף לעליית 'הקצבאות של הנכים' שמתעכבת זו תקופה ארוכה, אישרה היום אחר הצהרים (שני, א' בחשוון, תשפ"א) ועדת העבודה, הרווחה והבריאות לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית, אשר תביא להענקת מענק חד פעמי ל-מקבלי קצבאות הנכות, כפיצוי על העיכוב בפעימה השלישית להעלאת הקצבאות, שהייתה אמורה להתכנס לתוקף בינואר 2020

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

על פי הצעת החוק, המענק, ישולם לזכאים על פי חישוב של כ– 150-500 לחודש כפול 12 חודשים, על פי הקריטריונים שנקבעו.

כמו כן, נכים מונשמים, יקבלו 5,341 כפול 12 חודשים (כ-64,000 ₪).

בהצעה המקורית, נקבע, כי המענק ישוּלם בשתי פעימות, אולם לדרישת יושב ראש הוועדה חבר כנסת חיים כץ מטעם סיעת הליכוד ויושב ראש 'מרכז הליכוד' הסכים שר האוצר חבר כנסת מר ישראל כץ, לתת את המענק ב-פעימה אחת; כאשר 64,000 ילדים נכים נוספים, יקבלו מענק של 1,000 ₪.

מאיר שפיגלר מנכל הביטוח הלאומי | צילום ארכיון: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו
מאיר שפיגלר

כמו כן, במהלך הדיון, נודע, כי נוסח ההצעה המקורי, נותן מענה רק ל-10,000 ילדים נכים, מתוך 74,000 ילדים נכים.

לדרישת יושב ראש ועדת העבודה, הרווחה והבריאות חבר כנסת חיים כץ, אישר שר האוצר וחבר כנסת ישראל כץ (סיעת הליכוד) כי כל ילד נכה, אשר אינו זכאי למענק על פי הקריטריונים המפורטים בהצעה, יקבל גם הוא מענק על סך 1,000 ₪.

אלכס פרידמן, יושב ראש ארגון 'נכה לא חצי בנאדם' | צילום: מתוך דף הפייסבוק
אלכס פרידמן

מנכל הביטוח הלאומי מר מאיר שפיגלר, אמר, כי; "ההסכם הוא חד פעמי ושוריינו לטובתו 940 מיליון ₪. פרטי ההצעה, סוכמו בתיאום בין משרד העבודה והרווחה, הביטוח הלאומי וכן נציגי ארגוני הנכים.

זה לא כל מה שראוי ונכון לתת, אבל תחת הנסיבות, זה המתווה הטוב ביותר שאפשר לתת". סיכם מנכל הביטוח הלאומי מר שפיגלר.

יושב ראש ארגון 'נכה לא חצי בנאדם' מר אלכס פרידמן, אמר; "אנחנו כולם יושבים כאן מאוחדים וזה לא פשוט, אנחנו מברכים על החוק הזה, אבל חשוב לנו להפוך את המענק הזה ל'הסדר קבע' ברגע שיהיה אפשרי".​

"התקציב המשלים ובתוכו 940 מיליון שקל לנכים בהתאם למתווה שהוגש על ידי ארגון "נכה לא חצי בן אדם" בשיתוף ארגוני הנכים, משרד הרווחה והמוסד לביטוח לאומי.

נפגשנו חנן ואני עם שר האוצר חבר כנסת ישראל כ"ץ, כדי לדון בפרטים ולברך אותו על העמידה במילה ובהסכמים.

מעבר לפן הכלכלי, זו פעם ראשונה שהנכים בראש סדר העדיפויות וזה רגע מרגש מאוד. נפגשנו גם עם שר הרווחה חבר כנסת איציק שמולי שהיה והינו שותף לתהליך והודינו לו על כך.

הנכים, יקבלו את הפעימה של 2020 רטרואקטיבית מחודש ינואר 2021. תודה על כל הברכות והמילים החמות".

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

דילוג לתוכן