אינטרנט חדשות חדשות נגישות-נט מבזקים כאן ישראל נגישות כאן ישראל

אפלאוז, משיקה שירותי בדיקת נגישות מבוססי קהילה מקומית

חברת אפלאוז (Applause) המובילה העולמית בבדיקות איכות באמצעות קהילת בודקים במודל Crowd Testing, השיקה לאחרונה בישראל את שירותי בדיקת הנגישות ואת חווית המשתמש ל‘אנשים עם מוגבלויות’ באתרי אינטרנט, אפליקציות ותוכנות, באמצעות ‘קהילת הבודקים’ של החברה הפועלת בישראל ובעולם.
מארק גרנות, מנכל אפלאוז ישראל ברקע: איש על כסא גלגלים , משתמש בסמארטפון | צילום: אמיר זלצר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מארק גרנות, מנכל אפלאוז

 לא בטוח אם האתר, האפליקציה או התוכנה נגישים? חברת בדיקות ההמונים אפלאוז (Applause) הודיעה, כי משיקה בישראל שירותי בדיקת נגישות מבוססי קהילה מקומית, השרות, נמסר, מתווסף לשרות הגלובלי התומך ביצואניות תוכנה הנדרשות לעמוד בחוקי הנגישות בארצות הברית ואירופה. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כזכור 'חוק הנגישות לאתרים'  (תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות התשע"ג, 2013) נכנס לתוקפו לפני כשלוש שנים ובעקבותיו, חויבו בעלי אתרים ואפליקציות להוסיף כפתור המנגיש את אתר האינטרנט לאנשים עם מוגבלויות, כגון; לקויות ראיה, אפילפסיה ועוד.

אך האם התוסף הזה, מספק מענה לכלל המוגבלויות? האם הוא מכסה מוגבלויות, כגון; בעיות מוטוריות, דיסלקציה ועוד.

האם בעלי האתר, האפליקציה או התוכנה, אכן יודעים באמת מהי 'חווית המשתמש' בצד השני של המסך?

חברת אפלאוז  (Applause) המובילה העולמית בבדיקות איכות באמצעות קהילת בודקים במודל Crowd Testing, השיקה לאחרונה בישראל את שירותי בדיקת הנגישות ואת חווית המשתמש ל'אנשים עם מוגבלויות' באתרי אינטרנט, אפליקציות ותוכנות, באמצעות 'קהילת הבודקים' של החברה הפועלת בישראל ובעולם.

נמסר, כי ההשקה בישראל, נערכת בעקבות הצלחת הפעילות בתחום זה של החברה ב'צפון אמריקה' בה ביצעה אפלאוז את בדיקות נגישות באמצעות קהילת הבודקים שלה לחברות, כגון; מיקרוסופט, איביי, סטארבאקס, וולמארט ועוד.

אפלאוז, מאפשרת לבחור צוות של בודקים מקצועיים, המספקים חוות דעת אמיתית אודות בעיות נגישות וחווית המשתמש בתוכנות ואתרי און ליין.

באמצעות אפלאוז, ניתן להיעזר בבודקים בעלי מאפיינים שונים; בעלי בעיות מוטוריות, כבדי ראיה, עיוורי צבעים, בעלי דיסלקציה וכדומה.

לאחר הטיפול בבעיות שנמצאו, ניתן לבצע בדיקה חוזרת על מנת לוודא, כי הבעיות טופלו וכי המוצר נגיש באופן הנכון.

הבדיקות של אפלאוז, מספקות מענה לארגונים רב לאומיים, המציעים שימוש בפתרונות תוכנה או אתרי אינטרנט ומובייל ברחבי העולם וזקוקים לוודא, כי הם נגישים לרוב אזרחי העולם וכי הם עומדים בחוקי הנגישות במקומות כמו; ארצות הברית ואירופה.

באמצעות אפלאוז, ניתן לבחור בודקים המשתמשים במערכות הפעלה שונות, בשפות שונות על גבי התקנים שונים וכך לקבל תמונת מצב גלובלית אודות חווית השימוש.

אפלאוז אף מציעה לארגונים ועסקים בישראל לבצע בדיקות נגישות גם לעסקים פיזיים, כגון: גישה לנכים ל-רשתות קמעונאיות, בנקים ומשרדי ממשלה, בדיקת שילוט והכוונה ועוד.

 מנכל אפלאוז ישראל, מר מארק גרנות; "אנשים עם מוגבלות, ידירו עצמם מאתרים או עסקים שאינם נגישים והתוצאה היא אובדן הכנסות…"

לדברי מנכל אפלאוז ישראל, מר מארק גרנות; "נגישוּת היא מרכיב קריטי לכל ארגון ועסק והיא מאפשרת לא לפספס קהל יעד מרכז.

באמצעות בדיקות נגישות, ניתן לחזק את תדמית המותג, להגיע לקהל רב יותר והעניק חווית לקוח לכולם.

על פי מחקר שערכה בשנה שעברה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, בישראל, חיו בשנת 2019 כ- 1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות – כ- 20% מאוכלוסיית ישראל בני 20 ומעלה.

על פי המחקר, מגיל 35 ומעלה אחוזי השימוש באינטרנט של אנשים עם מוגבלות, הינם נמוּכים משמעותית מאחוזי השימוש באינטרנט של אנשים ללא מוגבלות באותה קבוצת הגיל".

מנכל אפלאוז ישראל, מר גרנות; מוסיף, כי; "בשנה האחרונה הקורונה | Covid-19, אילצה את תושבי כל העולם להסתמך יותר ויותר על קניות וקבלת שירותים און ליין.

רבים מאותם אזרחים שנמנעוּ עד כה משירותי און ליין, היו אנשים עם מוגבלויות שיכלו עד כה לצעוד לבנק או למוסד לביטוח לאומי וכעת מחוייבים להשתמש בשירות המקוון.

כל אלו מחדדים את הצורך לוודא את נגישות התוכנה, האתר או היישומון באמצעות בדיקות אנושיות ולא מערכות בדיקה".

"כיום כאשר אנו נמצאים בעיצומו של משבר הקורונה, מתברר, כי עסקים רבים מחזקים את הנוכחות הדיגיטלית שלהם מכיוון שמדובר בערוץ קריטי ליצירת הכנסות לארגון.

אנשים עם מוגבלות, ידירו עצמם מאתרים או עסקים שאינם נגישים והתוצאה היא אובדן הכנסות. למרות שכיום, בהתאם ל'חוק הנגישות' אתרים רבים מפעילים רכיב נגישות, אין ביטחון מלא בכך שהכלי, אכן, נותן מענה לבעלי המוגבלויות". הוסיף וסיכם מר גרנות.

אודות אפלאוז (Applause)

אפלאוז (Applause) מספקת פתרון פורץ דרך לביצוע בדיקות איכות ובדיקת חווית משתמש לאפליקציות; מובייל, ווב, יישומים ארגוניים, חנויות מקוונות ופתרונות IOT באמצעות גישת Crowd Testing הנשענת על קהילה מנוהלת גלובלית.

אפלאוז, מספקת ללקוחותיה תובנות אותנטיות, הנסמכות על בדיקות אנושיות אמיתיות בכל שלב של פיתוח התוכנה.

באמצעות קהילתה מומחים של אפלאוז, יכולים ארגונים לבצע מגוון עצום של בדיקות על פי כל מאפיין נדרש, החל משפת מערכת ההפעלה, סוג ההתקן ועד מאפיינים אנושיים ייחודיים.

לקוחות המשתמשים בפתרונות של אפלאוז, נהנים מ"חוויות דיגיטל" ברמה גבוהה, הבונות נאמנות לקוחות, מאיצות חדשנוּת ומגדילות הכנסות.

חברת אפלאוז  (Applause) הוקמה ומנוהלת על ידי הישראלי דורון ראובני. מטה החברה ממוקם בבוסטון. בישראל פועלת החברה בקרב חברות סטארט-אפ ועד גופי אנטרפרייז.

למידע נוסף באתר Applause.

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

דילוג לתוכן