חדשות נגישות-נט כלכלה נגישה משפט נגיש

רק עם עורך דין אתה חזק יותר מול הביטוח הלאומי

לשכת עורכי הדין בראשות עורך הדין אפי נוה; "למרבה הצער, הביטוח הלאומי, מקשה מאוד על ציבור הנזקקים והזכאים לשירותיו לממש את זכויותיהם וכידוע מדובר בעיקר באוכלוסיות מוחלשות, נכים ואנשים קשי יום... ואם לא די בכך, גורמים אחרים המסיגים את גבול המקצוע ופועלים בניגוד לחוק עושקים ומנצלים את ציבור הנזקקים בתוך שהם מעניקים להם טיפול כושל ובלתי מקצועי שאינו אלא מילוי טפסים ללא יכולת לייצג אותם בוועדות הרפואיות או בערעורים".
עורך הדין אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עורך הדין אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

"רק עם עורך דין אתה חזק יותר מול הביטוח הלאומי!" – זהו הסלוגן של קמפיין נרחב בו בחרה לשכת עורכי הדין בישראל ואשר החל אתמול (חמישי, כ"ח באב, התשע"ו) ומטרתו להבהיר לציבור הרחב שמול ’המוסד לביטוח לאומי’ ומול גורמים פרטיים המסיגים את גבול המקצוע ופועלים בניגוד לחוק, עושקים ומנצלים את ציבור הנזקקים, יש להתנהל אך ורק באמצעות עורך דין.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’נגישות-נט'ב’פייסבוק' או ב’טוויטר'

כזכור, כבר לפני 4 שנים (אפריל 2012), קבע בית המשפט המחוזי בירושלים, כי; "חדירה לתחומי המקצוע למי שאינו עורך דין, עלולה להעמיד את כלל הציבור במצב שבו לא תעמודנה לזכותו ההגנות שהחקיקה מעמידה לרשותו וכי אכיפה של חובות אמון וזהירות, תוכל להבטיח את ההגנה הראויה על הציבור הרחב הזקוק לשמירת זכויותיו וייצוג הגון.

חובות אלה, אינן חלות על הנתבעים מכוח חוק ואין דרך לאכוף אותן ובכך קיים חשש ממשי לפגיעה בציבור נרחב", (ת"א 9270-07 לשכת עורכי הדין בישראל, ואח’ נגד המרכז למימוש זכויות רפואיות בע"מ ואח’).

חרף העובדה, כי פסק הדין, היווה בזמנו אבן דרך חשובה בתופעה המתגברת של הסגת גבול מקצוע עריכת הדין, רואה ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עורך דין אפי נוה, בחומרה רבה את המצב כיום והוא מבהיר היום (שישי, כ"ט באב התשע"ו) בדף הפייסבוק, שלו, כי; "ראיתם בשלטי החוצות ברחבי הארץ, כי העלינו אתמול קמפיין נרחב נוסף שמטרתו להמשיך ולהבהיר לציבור הרחב שמול ’המוסד לביטוח לאומי’ יש להתנהל אך ורק באמצעות עורך דין.

למרבה הצער, הביטוח הלאומי, מקשה מאוד על ציבור הנזקקים והזכאים לשירותיו לממש את זכויותיהם, וכידוע מדובר בעיקר באוכלוסיות מוחלשות, נכים ואנשים קשי יום…

 במציאות עגומה זו, רק עורך דין, יכול להתמודד ולהתנהל בצורה אפקטיבית מול המוסד לביטוח לאומי

עורך הדין נוה, מוסיף וכותב בפייסבוק; "ואם לא די בכך, גורמים אחרים המסיגים את גבול המקצוע ופועלים בניגוד לחוק, עושקים ומנצלים את ציבור הנזקקים בתוך שהם מעניקים להם טיפול כושל ובלתי מקצועי שאינו אלא מילוי טפסים ללא יכולת לייצג אותם ב-וועדות הרפואיות או בערעורים".

בית המשפט, כבר הבהיר את המצב המשפטי והציב גבולות ברורים בכל הנוגע למתן שירותים משפטיים מתוך ראיית טובת הציבור, שיהיה זכאי לקבלת שירותים רק מאלו אשר הוסמכו והוכשרו לכך.

עורך דין נוה, מזכיר לציבור הרחב, כי; "במציאות עגומה זו, רק עורך דין, יכול להתמודד ולהתנהל בצורה אפקטיבית מול המוסד לביטוח לאומי ולוודא שהציבור, יזכה לקבל את מה שמגיע לו לפי כל דין.

לשכה בראשותי, תמשיך במסע ההסברה עד שהציבור כולו יפנים את המסר החשוב שאנו מנסים להטמיע ובהצלחה רבה, כך מתברר, לאור תוצאות הקמפיין הראשון שהעלינו בנושא". סיכם ראש לשכת עורכי הדין בישראל עורך הדין מר אפי נוה.

 מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן