חדשות נגישות-נט כלכלה נגישה צרכנות נגישה

הפחתת עמלות לתושב ותיק ואדם עם מוגבלויות

בהתאם לתיקון שיזם הפיקוח על הבנקים, הבנקים יידרשו לחזור ולבצע אחת לשנה, בחודש מרץ, סריקה מחודשת לאיתור חשבונות נוספים של לקוחות ותיקים ולקוחות עם מוגבלויות ולצרפם לשירות המסלולים הבסיסי ◄ המפקחת על הבנקים; "החלטנו להתערב ולסייע באופן פרואקטיבי לאזרחים ותיקים ואזרחים עם מוגבלויות בישראל – ובכך נחסכו כ-36 מיליוני ש"ח בשנה מהתשלום עבור שירותים בנקאיים בסיסיים לשתי אוכלוסיות מוחלשות...".
המפקחת על הבנקים, דוקטור חדוה בר על הפחתת עמלות לתושב ותיק ואדם עם מוגבלויות | צילום: Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
המפקחת על הבנקים, דוקטור חדוה בר | צילום: Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

לפי דרישת הפיקוח על הבנקים, הועברו למסלול עמלות מוזל בבנק בו הם מנהלים את חשבונם, 200,000 אזרחים ותיקים ואזרחים עם מוגבלויות שיחסכו מעתה עשרות עד מאות שקלים לשנה, בסכום מצטבר של 36 מיליוני ש"ח בשנה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’נגישות-נט'ב’פייסבוק' או ב’טוויטר'

ביום 1.9.2016, נכנסה לתוקף ההוראה של הפיקוח על הבנקים שחייבה את הבנקים לצרף באופן יזום חשבונות של אזרחים ותיקים ואזרחים עם מוגבלויות לשירות המסלולים הבסיסי.

שירות זה הנו בעלות של 10 שקלים לחודש, וכולל 10 פעולות ב'ערוץ ישיר' ופעולת פקיד אחת לחודש.

דוברות והסברה כלכלית של בנק ישראל | מסרה באמצעות הגב' מיטל רפאלי לפורטל ’נגישות-נט | אתר הנגישות של כל המדינה’, כי; הצירוף של החשבונות נעשה על ידי הבנקים בתום הליך סריקה שבמסגרתה זוהו החשבונות שההצטרפות לשירות המסלולים הבסיסי משתלמת עבורם מבחינת החיסכון הכספי.

בסריקה הנוכחית צורפו לשירות המסלולים הבסיסי כ-200,000 חשבונות, ויחסכו באופן מצטבר ללקוחות הבנקים 36 מיליוני שקלים בשנה. בממוצע החיסכון בעמלות מהמעבר היזום מוערך בסכום הנע בין עשרות שקלים למאות שקלים בשנה לחשבון בודד.

בהתאם לתיקון שיזם הפיקוח על הבנקים, יידרשו הבנקים לחזור ולבצע אחת לשנה, בחודש מרץ, סריקה מחודשת לאיתור חשבונות נוספים של לקוחות ותיקים ולקוחות עם מוגבלויות ולצרפם לשירות המסלולים הבסיסי.

המפקחת על הבנקים, דוקטור חדוה בר; "החלטנו להתערב ולסייע באופן פרואקטיבי לאזרחים ותיקים ואזרחים עם מוגבלויות בישראל – ובכך נחסכו כ-36 מיליוני שקלים בשנה מהתשלום עבור שירותים בנקאיים בסיסיים לשתי אוכלוסיות מוחלשות.

אני קוראת ליתר אזרחי המדינה וגם לעסקים הקטנים לבדוק מול הבנק שלהם האם משתלם להם לעבור למסלול העמלות שיזם הפיקוח על הבנקים ולחסוך כך עשרות שקלים ועד מאות שקלים בשנה". סיכמה המפקחת על הבנקים.

לצפייה בסרטון ההסבר החדש על מסלולי העמלות לחצו כאן.

 מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

About the author

משה נעים

עורך ואחראי האתר. משה נעים, יליד שנת 1953, נולד ב'מעברת אגרו-בנק' בעיר חדרה. בילדותו חלה ב'מחלת הפוליו' ברגלו. החל בגיל 16 ככתב ומפיק ושדר בתכנית הספורט "שירים ושערים" שירת שירות מלא בצה"ל, כתב בעיתונות הארצית כפרילנסר ("במחנה", "דבר", "על המשמר", "חדשות הספורט", "עיתון חדשות", "הארץ", "ידיעות אחרונות") כתב וערך בעיתונים שונים ומקומיים.
משה נעים, הוא עורכו הראשון של העיתון המקומי 'כאן נעים' בעיר חדרה ואתר האינטרנט הארצי – מקומי; 'kan-naim.co.il'. העיתון המודפס, נוסד באפריל שנת 1976 ואחר-כך בספטמבר שנת 1992, נוסד עיתון האינטרנט של כל המדינה והועלה לרשת כיום שמו כאן | ישראל (http://kanisrael.co.il).

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן