יופי נגיש

סתיו 2016: קווי האיפור של יצרניות הביוטי בעולם

פופה, בורז'ואה, אורלי, ג'יבנשי, לוריאל פריז, ביו סקלפצ'ר היצרניות מובילות בתחום הביוטי, מציגות את קווי האיפור לסתיו 2016, המתבססים כולם על מופעים מן הטבע, אדמה, עץ, אוקיינוס, זריחה ושקיעה. את כולם מאחד דבר אחד, העומק, העזות והאפלוליות של הצבע. כך למשל, הטבע במלוא תפארתו משתקף היטב במראה של היצרנית האמריקאית "אורלי" (Orly), שהנפיקה לוק בהשראת קו השקיעה ואילו אצל "ביו סקלפצ'ר" (Bio Sculpture), ההשראה המרכזית נסובה סביב גווניהן של המתכות האצילות.
[pojo-gallery id="7589"]

הסתיו הוא עונת מעבר בין הקיץ הלוהט לחורף הקר, הסתיו הישראלי מאופיין בהפכפכות ובשינויים קיצוניים במזג האוויר במרווחים של שעות בודדות, לעומת זאת ברוב מדינות אירופה הסתיו יציב יותר והוא מעבר "חלק" יותר בין הקיץ החמים לחורף המקפיא. בתרבות ובשירה הסתיו מסמל נוגות עדינה ועצב רומנטי ולבלוב הצמחייה של אמצע החורף והאביב. יצרניות המובילות בתחום הביוטי מציגות לסתיו 2016 השפעות מובהקות מצבעי הטבע לצד פרשנות עכשווית של התנועה הגותית. דמיינו בראש שלכן, גן פרחים סתווי באיטליה, גן עם מבחר עצום של פרחים, בהשראת גווני הבארוק המעודנים, בגוונים רומנטיים, המבטאים נשיות מעודנת וחושנית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’נגישות-נט'ב’פייסבוק' או ב’טוויטר'

כן, ממש כך ותחת הטייטל Velvet Garden הושק מראה הסתיו של מותג האיפור האיטלקי פופה (PUPA)המציג את דמותה של אישה שנעטפה בהילה חושנית, מתוחכמת, מודעת לעצמה ובעלת בטחון עצמי, אישה שאינה פוחדת להדגיש את יופיה וסוד קסמה

לא רחוק משם, דרומית לה, בצרפת השכנה בחרה היצרנית בורז'ואה (Bourjois)להציג מראה נקי וטבעי, כמעט "עירום" עם חתימה פריזאית, בהשראת מגמת השיק המינימליסטי. במראה שזכה לשם NUDE ATTITUDE הוצגו גווני הצלליות חצי השקופים, מדגישים להפליא את הדרך הפריזאית האופנתית והמעודנת כשרק כתם צבע בולט אחד בדמות שפתון מודגש בגימור מט.

בעוד בורוז'ואה בחרה להציג את המגמה הטבעית בקווים נקיים, הייתה זו שיק (Chic)המקומית שפיתחה את המימד הטבעי והציגה מראה טבעי המושתת על טהרת הצבע החום, הנחשב (ובצדק!) לצבע הכי רלוונטי בסתיו. "בולי וגזעי עץ חומים הם שניצבים במרכזה של הקולקציה המכונה WOOD. גווני הברוש, האקליפטוס, האלון, והארז יוצרים תחושה של חום וטבעיות, ייחודיות ואינטימיות. גוון גזע העץ והטקסטורה הטבעית והפראית שלו יוצרים עוצמה בעלת נוכחות בלתי מתפשרת. העץ בעולם העיצוב יוצר חיבור נעים בין טבעי וקלאסי, מודרני ועכשווי וזה בדיוק מה שרצינו להעניק ללקוחותינו בסתיו הקרוב" אומרת מרינה רוזנפלד, המדריכה הראשית של המותג.

הטבע במלוא תפארתו משתקף היטב גם במראה של היצרנית האמריקאית אורלי (Orly)שהנפיקה לוק בהשראת קו השקיעה. "מיליארדי שנה, יום אחר יום, בלי הפסקה ובלי מנוחה, השמש זורחת והשמש שוקעת. ועל אף שראינו אינסוף שקיעות, זה תמיד עושה משהו מיוחד בלב כל פעם מחדש", מציינת קטיה שו – המדריכה הראשית במותג. "האישה שלנו לסתיו, אומרת כולה רומאנסה טבעית, המראה שלה, ממש כמו השמש חיוני, ואף שהיא עוזבת אותנו לתוך הלילה השחור היא (השמש והאישה גם יחד) מותירה אותנו מרותקים".

אצל ג'יבנשי (Givenchy) מציעים העונה את SUPERHEROES מראה איפור הרוחש כבוד לגיבורות על. יצרנית הפרימיום מציינת כי היא פונה לאותן נשים משוחררות ואיתנות, גיבורות על של ממש ביומיום השוברות את חוקי הטבע. באמצעות המראה שיצר ניקולא דז'א, המנהל הקריאטיבי במותג הוא הציג גשר אל העולם הדמיוני כשהמוטיב המרכזי הוא ריסים בגוון ירוק ולק כחול עמוק וטהור כמו הגדרה מיוחדת לאותה גיבורת העל שרקח.

לוריאל פריז (L'Oréal Paris)מצידה השיקה מראה איפור בהשראת מסלולי התצוגות וההפקות הנחשבות וכך למעשה היא סבורה כי הדבר יאפשר לכל אישה להיזכר שמבריק זה סקסי. למעשה מדובר בגימור שמאפשר לבלוט בשטח ללא צבעים עזים כמו גם לנצוץ ללא נצנצים. לחתימת הלוק מציינים בחברה כי שפתיים מבריקות נתפסות כמלאות יותר, ובמיוחד כשהן מגיעות בגווני הדובדבן, המחמיאים לכל אחת ואחת. ואם בענייני שפתיים עסקינן, גורו המייקאפ בועז שטיין בחר העונה להבליט אותן דווקא בגוון אפל.

█ בעוד גוון העור נותר חיוור, השפתיים צבועות בגוון כהה מאוד, ובהתאמה – העיניים שחורות משחור. הבסיס למראה הזה הוא התנועה הגותית. "מדובר בתנועה שראשיתה בשלהי שנות ה־70. היא ייצגה מרד נעורים בועט, שהיה מושפע ממוזיקת פאנק וממוזיקת רוק גותי", אומר שטיין. "הצבע השולט כאן הוא כמובן שחור, עם עדיפות לטקסטורות של עור, תחרה וקטיפה, וניכרות גם נגיעות מטאליות לצד צבע אדום־בורגונדי בדרגת כהות גבוהה.

פלטת הגוונים המאפיינת את האיפור הגותי אמנם מצומצמת, אך היא אחידה בדרגת הכהות שלה והיא אפלולית וקודרת. לצד המראה הגותי ה'מסורתי', התפתח מראה איפור דומיננטי אך פחות מאסיבי".

אצל ביו סקלפצ'ר (Bio sculpture) ההשראה המרכזית נסובה סביב גווניהן של המתכות האצילות. הטרנד המטאלי מביא לקדמת הלוק גוונים של כסף, ברונזה וזהב ועוד תתי גוונים מתכתיים נוספים. ההשראה הגיעה כאמור מעולם המתכות והברונזה ותכליתה להעניק תחושה 'רטובה' משהו וזאת הודות לשימוש בצבעים מבריקים וחזקים.

נכון, אמנם לא מדובר בחידוש בתעשיית הביוטי שכן הצבעים הללו צצו לראשונה כבר בסוף שנות ה-70 של המאה שחלפה ופרצו בשיאם בשנות ה-80 המוגזמות אלא שעתה הוא שב בגרסאות גדולות ודחוסות יותר של עוצמה בוהקת.

אחרונה חביבה היא CND אשר הציגה מראה שההשראה לו נשאבה מאמנות הקראפט – יצירה הנעשית בעבודת כפיים. התוצרים אינם מלוטשים ומוקפדים בשלמותם, אך יחד עם זאת פונקציונאליים. המסר העיקרי הוא שהיעדר אחידות קונספטואלית בפלטת הגוונים אינה פוגעת ביופייה ובתוצאה הכללית.

 מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

About the author

שולי סונגו

שולי סונגו, מעורכות אתר נגישות-נט, עיסוקה העיקרי מנהלת חשבונות מדופלמת עשרות שנים בתחום.

Add Comment

Click here to post a comment

דילוג לתוכן