אירועי נגישות בילוי נגיש חדשות נגישות-נט כיסא גלגלים כיף נגיש ספורט נגיש

'להרגיש נגישות' הפנינג בנמל העיר תל אביב

עמותת 'נגישות ישראל' בשיתוף הוועד הפראלימפי וההתאחדות הישראלית לספורט נכים כ-הצדעה לנבחרת הפראלימפית הישראלית – ריו 2016, מקיימים היום שישי, 06 במאי 2016, בין השעות 11:00-15:30, הפנינג ספורט חוויתי, מתחמי התנסות חווייתיים: משחקי טניס וכדורסל בכיסאות גלגלים, משחק כדור-שער בכיסוי עיניים, טעימת גלידה עיוורת, מסלולי מכשולים בכיסאות גלגלים, יצירת גרפיטי ללא ידיים, נסיעה באופניים מבלי לראות, הכרות עם שפת הסימנים. ב-אוויר; טיסת מבנה לאורך החוף. ב-ים; שייט וקיאקים לאורך הנמל. הכניסה חופשית.
ללכת על עיוור | צילום חיים קמחי
■ 'להרגיש נגישות' הפנינג בנמל תל אביב באוויר, בים וביבשה | ללכת על עיוור | צילום: חיים קמחי

'להרגיש נגישות' הפנינג ספורט חוויתי בנמל תל אביב ב-אוויר, ים וב-יבשה, מתקיים עכשיו יום שישי (כ"ח בניסן התשע"ו, ה-6 במאי 2016) בין השעות 11:00-15:30. האירוע החגיגי שנועד להגביר ההזדהות עם 'אנשים עם מוגבלות' באמצעות מפגש מקרוב עם אנשים עם מוגבלויות שונות והתנסות במגוון פעילויות מהנות ומאתגרות המדמות, עד כמה שניתן, את תחושת המוגבלות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’נגישות-נט’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

את הפנינג ספורט חוויתי בנמל תל אביב לכל האוכלוסייה גם לא נכים ובעלי מוגבלויות מארגנת עמותת 'נגישות ישראל' בשיתוף הוועד הפראלימפי וההתאחדות הישראלית לספורט נכים. השנה עומד האירוע בסימן הצדעה לנבחרת הספורטאים הפראלימפית הנוסעת להתחרות ב'משחקים הפראלימפיים בריו'.

הפנינג ספורט חוויתי המתקיים זו השנה השביעית, יכלול מתחם התנסות לכל המשפחה; מהי טעימה של גלידה מבלי שרואים אותה? כיצד מתגברים על מכשולים כאשר יושבים בכיסא גלגלים? ילדים ובוגרים יוכלו ללכת בכיסוי עיניים עם כלבי נחייה, ליצור גרפיטי צבעוני ללא שימוש בידיים, ליצור קעקועים בשפת הסימנים, להיחשף לשקט בעולמם של החירשים וליהנות מפעילויות נוספות.

לאורך הנמל ישוטו קיאקים בשיתוף 'מרכז דניאל' לחתירה וסירות של עמותת אתגרים, מעליהם יטוס מטס הצדעה של 'האגודה לתעופה הספורטיבית בישראל' ובו טייסים ו'ילדים עם מוגבלות' שיביטו מלמעלה על ההפנינג ועל הנוף הנפרש לעיניהם.

ההפנינג הייחודי יכלול משחקי ראווה ב-ענפים פראלימפיים, זאת בשילוב שחקנים ונבחרות מוכרות כמו; כדורסל בכיסאות גלגלים בשיתוף נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל, טניס בכיסאות גלגלים בשיתוף בכירי הטניסאים של ישראל בעבר ובהווה, כדור-שער בשיתוף שחקני נבחרת ישראל בכדורגל, מתקופות שונות, אופני 'טנדם' (אופניים בהם השליטה וה"דיווש" נעשים באמצעות הידיים), רוגבי כסאות גלגלים, בוצ'יה (כמו באולינג), מתחם סלסה, DJועוד הפתעות. בואו לפגוש את האנשים שייצגו את ישראל בריו!

טעימה עיוורת של גלידה בהפנינג בנמל תל אביב להרגיש נגישות | צילום קובי אליהו
■ טעימה עיוורת של גלידה בהפנינג בנמל תל אביב להרגיש נגישות | צילום: קובי אליהו

נשיא עמותת 'נגישות ישראל' מר יובל וגנר, הסביר, כי; "בישראל יש מעל 1,600,000 אנשים עם מוגבלות על סוגיהם השונים: מוגבלויות פיזיות, ראיה, שמיעה, שכליות ונפשיות. על מנת לקדם את הנגישות והשוויון לאנשים עם מוגבלות מצאנו דרך ייחודית בארץ ובעולם לאפשר לכולם להתנסות במוגבלות כלשהי, גם אם למספר דקות:'להרגיש נגישות – בים, באוויר וביבשה'".

לדברי מר וגנר; "מטרת האירוע הינה הגברת המודעות לנושא הנגישות, ספורט הנכים, שוויון לאנשים עם מוגבלות בדרך מקורית, מהנה וחווייתית. בחרנו במיוחד את נמל תל אביב כמקום נגיש עם אוירה נפלאה. אנו מזמינים את הקהל הרחב ובעיקר משפחות של הורים וילדים, סבים, סבתות ונכדיהם לחוויית מודעות חינוכית.

טניס בכיסא גלגלים בהפנינג בנמל תל אביב 'להרגיש נגישות' | צילום: ליאור סביליה
■ טניס בכיסא גלגלים בהפנינג בנמל תל אביב 'להרגיש נגישות' | צילום: ליאור סביליה

ע"י השתתפות במגוון התנסויות חווייתיות, ספורטיביות, חושיות, אומנותיות יוכלו המשתתפים להכיר אנשים עם מוגבלות באופן ישיר, יזכו להכיר ביכולות החיוביות, המעצימות והספורטיביות, שלהם ושל הסובבים אותם".

יו"ר הוועד הפראלימפי הישראלי וההתאחדות הישראלית לספורט נכים מר דני בן אבו, אומר, כי; "אירוע 'להרגיש נגישות' כבר הפך למסורת ומשנה לשנה הוא מושך יותר ויותר קהל הנחשף לפעילות העמותה ולספורט הפראלימפי. באירוע הייחודי אתם מוזמנים להתנסות בתחנות השונות, לפגוש פנים אל פנים את הספורטאים שלנו ולטעום מעט מהחוויה הפראלימפית".

https://youtu.be/1yGmAlAI4s8

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! תלחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

דילוג לתוכן