חדשות נגישות-נט עיר נגישה

אילת נגישה: שרות עד הבית לאנשים עם מוגבלויות

"שירות עד הבית" של אגף ההכנסות מטעם עיריית אילת, מצטרף לשורת פעולות, שמבצעת העירייה כחלק מרגישות לנגישות, במסגרתה פועלת העירייה לשמור על כבודם ועל זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ולאפשר להם להשתלב בכל תחומי החיים.
הביקור בביתו של גבריאל פרידמן של "שירות עד הבית" של אגף ההכנסות
הביקור בביתו של גבריאל פרידמן של "שירות עד הבית" מטעם אגף ההכנסות של עירית אילת

רוצים עיר נגישה, קבלו מעתה את העיר אילת. עיר נגישה עם שרות עד הבית לאוכלוסיות מיוחדות ושל גם 'אנשים עם מוגבלות' זאת לאחר שכחלק משדרוג פיזי של אגף ההכנסות של עיריית אילת במרכז הסיטי סנטר, שודרגו גם השירותים לתושב שמציע האגף. לצד שירות חשבונית במייל, מציע האגף, שירות חדשני וייחודי, שירות עד הבית לאוכלוסיות מיוחדות, ביניהם; ניצולי שואה, לקוחות המוגדרים כסיעודיים ומקבלי קצבת ניידות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’נגישות-נטב’פייסבוק' או ב’טוויטר'.

השבוע, זכה גבריאל פרידמן, תושב העיר, ניצול שואה ומוגבל פיזית על רקע בעיה בריאותית, להיות הראשון שמקבל את השירות באילת ובארץ. אל ביתו הגיעו גזבר העירייה מר אסי בן חמו, מנהלת אגף ההכנסות בעירייה הגברת שרה שיש, מנהלת מחלקת מגורים באגף ההכנסות הגברת ענבל אטיאס, מנכ"ל העירייה מר פיליפ אזרד מיוזמי השירות וגם ראש העירייה מר מאיר יצחק הלוי, שהגיע לברך את הצוות על השירות ואת התושב הנכבד מר פרידמן, שזכה להיות הראשון שנהנה מהשירות הייחודי הניתן באילת ובארץ, שם פועלים במרבית הערים רק מרכזי שירות.

"שירות עד הבית" של אגף ההכנסות מצטרף לשורת פעולות, שמבצעת העירייה כחלק מרגישות לנגישות, במסגרתה פועלת העירייה לשמור על כבודם ועל זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ולאפשר להם להשתלב בכל תחומי החיים.

בהתאמה לכך, פעלה עיריית אילת באמצעות אגף ההכנסות, לשפר את חוויית הלקוחות בקבלת השירות, להקל ולהנגיש את שירותיו לאוכלוסייה בכלל ולאוכלוסיות ייחודיות בפרט.

לצורך הנגשת השירות פיתח האגף אמצעים שונים, ביניהם; עמדות שירות נגישות, התאמה של אמצעים טכנולוגיים בעמדות מידע ממוחשבות, נגישות לאתר האינטרנט, ושירות עד הבית לאוכלוסיות מיוחדות, ביניהן; ניצולי שואה, לקוחות המוגדרים כסיעודיים ומקבלי קצבת ניידות.

 לצורך הנגשת השירות פיתח האגף ההכנסות-אילת; עמדות שירות נגישות גישות לאתר האינטרנט, שירות עד הבית ועוד

דוברת עירייה אילת הגברת דנה זנטי, מסרה לפורטל 'נגישות-נט, כי השירות כולל הגעה של צוותי האגף עד לבית לטובת חידוש תושב אילת, מתן אישור תושבות לצרכי מס, בקשה לקבלת הנחה מארנונה, תשלומים ועוד. השירות ניתן תוך שלושה ימי עסקים מזמן הפנייה למוקד הטלפוני או במייל.

הביקור בביתו של גבריאל פרידמן של "שירות עד הבית" ומר מאיר יצחק הלוי, ראש עירית אילת
הביקור בביתו של גבריאל פרידמן של "שירות עד הבית" ומר מאיר יצחק הלוי, ראש עירית אילת

השבוע, נחנך, כאמור, השירות 'עד הבית' והתושב הראשון שזכה לקבל את השירות הוא מר גבריאל פרידמן, תושב העיר מזה 62 שנים, המחובר בתקופה האחרונה למחולל חמצן.

האיש גבריאל, הוא ניצול שואה, שהיה מבין בוני נמל אילת ועבד משך 30 שנים בבית החולים "יוספטל" כמנהל אחזקה ופרש לגמלאות, ברך, כאמור על השירות. גבריאל, ידע לספר בגאווה, כי הוא היה מבין אלה שלחצו להחליף את תא הלחץ לצוללים והתנדב ב'מצפה התת ימי' כצוללן; "אני שמח לדעת שהעירייה פועלת למעני, כמו שאני פעלתי למען העיר, כשכוחי היה עוד במותניי".

בעיר אילת המונה את האוכלוסייה המיוחדת, שזכאית לשירות כ– 840 תושבים (197 ניצולי שואה, 389 קשישים סיעודיים וכ – 249 מקבלי קצבת ניידות).

כחלק מפעולות האגף לחשוף את השירות, על מנת שייהנו ממנו כמה שיותר תושבים הזכאים לו, פוקדים אנשי הצוות את מועדוני הקשישים בעיר ומסבירים על השירות ומבצעים פניה יזומה לתושבים.

עוד יפעל האגף לצייד סטודנטים ומתנדבים המלווים ניצולי שואה וקשישים, במידע הרלוונטי, על מנת שיציעו אותו לקשישים שהם מלווים.

 מצאתם טעות בכתבה, זה לא נגיש! לחצו כאן ספרו לנו ונעשה הכל כדי לתקן.

דילוג לתוכן